Gå til innhold

Har du ett tips til middag til nyttårssaften?


Gjest nyttårsmat

Anbefalte innlegg

[quote name=Shira :o)' timestamp='1262198297' post='4276979]

Jeg skal drikke litt vin for deg jeg ;o)

Jeg skal ha en rolig dag på kjøkkenet, kose meg med matlagingen. Fartet rundt hele jula, så nå skal jeg nyte roen litt. Får besøk om kvelden, men dagen den er min.

Drikker ikke fancy kokker vin på kjøkkenet også? Så kan jeg late som jeg er litt fancy av meg ;o)

Jo, det tror jeg dem gjør ;O)) Så det er bare å drikke. Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi skal ha ribbe. Hellstrøm sin oppskrift. Den ble så god at vi tar den igjen :)

Den fikk jeg til middag rett før jul da jeg var borte. Bra den, men jeg holder på min gamlemåte:-) Blir så fornøyd så ser ingen grunn til å forandre på min måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi skal bort, så jeg vet ikke hva vi får.

men dersom vi skulle ha vært hjemme, kunne jeg tenkt meg å lage og spiise følgende:

Forrett: Gravlaks!

Hovedrett: Helstekt indrefilet med føtegratinerte poteter, grønnsaker og saus

Dessert: Litt usikker, men kanskje is, slik at barna kunne nøyd seg med strøøssel eller saus fra sånn plastflaske, emns vi voksne kunne ha tatt varme bjørnebær med curaceau (æsj, hvordan staves dette da?? Mener "ku-ra-såå")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Fondue. Skikkelig kosemat når man har god tid.''

Spiser gjerne fondue alle andre steder enn hjemme. Hadde det en gang, og huset stinket av oljeosen i uker etterpå :/.

Uff, ja, særlig på denne tiden av året...

Vi har av samme grunn flyttet raclette'en til hytta - utrollig koselig med det utendørs om sommeren:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres skikkelig snadder ut :o)

Vi lager så mye at vi har til dagen etter også og da er den enda bedre for da har smakene satt seg skikkelig i sausen! *sikle*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

''Fondue. Skikkelig kosemat når man har god tid.''

Spiser gjerne fondue alle andre steder enn hjemme. Hadde det en gang, og huset stinket av oljeosen i uker etterpå :/.

Oljeosen har jeg faktisk ikke tenkt over. Så den kan ikke være så ille...

Men jeg syns alltid det er ekkelt å rengjøre fonduegryta dagen derpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Vi lager så mye at vi har til dagen etter også og da er den enda bedre for da har smakene satt seg skikkelig i sausen! *sikle*

Sånn er det når mannen min lager lammegryte. Restene er så gode :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal faktisk ha pinnekjøtt i morgen :D Med gode poteter, kålrabistappe, rosenkål og minigulrøtter til.

Lagde pinnekjøtt for første gang for en stund tilbake og det ble utrolig vellykket, og smakte himmelsk. Så det gav mersmak hos både store og små her i huset, derfor glir vi inn i det nye året tyggende på pinner :D

Det skal vi ha på nyttårsdagen. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...