Gå til innhold

Julebukk


Gjest hildranedu

Anbefalte innlegg

Gjest hildranedu

Hvilke dag går barna julebukk hos deg?

Her er det nyttårsaften,men det har minket på med dem de siste årene. Da jeg var barn gikk vi i kø!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fra 27. til 30. desember. Hadde 3 her i går, og det er de eneste i år.

Ble litt forvirra de to årene jeg bodde i Bergen. Det kom jo aldri noen... (jeg var bortreist på nyttårsaften begge årene).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra 27. til 30. desember. Hadde 3 her i går, og det er de eneste i år.

Ble litt forvirra de to årene jeg bodde i Bergen. Det kom jo aldri noen... (jeg var bortreist på nyttårsaften begge årene).

Her har det ikke vært noen. Jeg har heller ikke sett noen ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var barn (for 20 år siden) gikk vi julebukk mellom 26-30 desember. Foreldrene mine var i mot det og kalte det tigging, men nektet meg aldri.

I dag tror jeg halloween har tatt over for julebukkene. Dessuten får barna så mye godter i jula allerede at de rett og slett er mettet i romjulen.

Ingen julebukker hos oss de siste 5 årene ihvertfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg var barn (for 20 år siden) gikk vi julebukk mellom 26-30 desember. Foreldrene mine var i mot det og kalte det tigging, men nektet meg aldri.

I dag tror jeg halloween har tatt over for julebukkene. Dessuten får barna så mye godter i jula allerede at de rett og slett er mettet i romjulen.

Ingen julebukker hos oss de siste 5 årene ihvertfall

Samme tiden som jeg vokste opp med og var vel inntil for 5-20 år siden. Lenge siden jeg har sett julebukker, tror nok også Haloween har overtatt, dumt synes jeg. Julebukker mye koseligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen!

jeg gikk heller ikke julebukk da jeg var barn, men husker et fotografi i albumet fra ca 1968-69 av storesøsteren min og en nabogutt som gikk julebukk...;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var barn (for 20 år siden) gikk vi julebukk mellom 26-30 desember. Foreldrene mine var i mot det og kalte det tigging, men nektet meg aldri.

I dag tror jeg halloween har tatt over for julebukkene. Dessuten får barna så mye godter i jula allerede at de rett og slett er mettet i romjulen.

Ingen julebukker hos oss de siste 5 årene ihvertfall

''I dag tror jeg halloween har tatt over for julebukkene. ''

jeg hadde ikke sett snurten av en julebukk da de første halloweenerne dukket opp på døra her i oktober 1997:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det ikke vært noen. Jeg har heller ikke sett noen ute.

Her i Bergen er det full rulle på nyttårsaften, da kommer det rennende mange barn på dørene ja.

Helt vanlig her altså, og det har det "alltid" vært.

Er gøy da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Da jeg var barn (for 20 år siden) gikk vi julebukk mellom 26-30 desember. Foreldrene mine var i mot det og kalte det tigging, men nektet meg aldri.

I dag tror jeg halloween har tatt over for julebukkene. Dessuten får barna så mye godter i jula allerede at de rett og slett er mettet i romjulen.

Ingen julebukker hos oss de siste 5 årene ihvertfall

Vi har fremdeles ikke sett et eneste barn Halloween, men julebukker er det plenty av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...