Gå til innhold

Besvimelse

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Smurfen

Hei!

En besvimelse i seg selv er ikke farlig. Det verste som kan skje er at man faller og skader seg. Har selv erfaring med det.. :)

Ikke lett å svare på nøyaktig hva som var årsaken. Har du hatt slike besvimelser før? Hvor lenge var du bevisstløs? Var det noen som så om du evt. hadde kramper? Hadde du ufrivillig avgang av urin eller avføring under besvimelsen?

Besvimelser kan komme av så mangt, og mange ganger finner man ingen bestemt årsak.. Jeg har besvimt en del ganger, men jeg merker det lenge før jeg besvimer med kvalme, ubehag og "susing" i ørene.

Er jo lett å tenke på epilepsi når det gjelder slike "anfall" da.. Kan være en god idè å ta en sjekk hos legen for å være på den sikre siden og få målt blodsukker, blodtrykk etc. Hvis det er noe som gjentar seg ofte, kan det hende du kan bli henvist til nevrolog for EEG-undersøkelse.

Du kan jo sjekke www.epilepsi.no. Det fins en del informasjon der, ikke bare om epilepsi, men også om besvimelser generelt.

Lykke til!

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/34079-besvimelse/#findComment-131951
Del på andre sider

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed

Besvimelser uten forvarsel kan skyldes ulike tilstander som f.eks. rytmeforstyrrelser i hjertet og epilepsi. De aller fleste besvimmelser har mer uskyldige forklaringer f.eks. psykiske reaksjoner på blod eller andre forhold, at man reiser seg brått fra sittende til stående stilling, varme, tretthet osv.

Jeg foreslår at du kontakter legen din for en snarlig vurdering slik at du kan få en betryggende vurdering av hendelensen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/34079-besvimelse/#findComment-132091
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...