Gå til innhold

Hvor mye betaler du for et par briller ?


Gjest Brilleslange med dårlig råd

Anbefalte innlegg

Gjest Brilleslange med dårlig råd

Jeg har dessverre skrå hornhinner eller hva det heter. Så glassa blir dyrer og dyrer for hvert brilleskift. Nå kosta bare glassa nesten 5000 spenn. Er jeg lurt eller? hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

SpecSavers skal være billige da, men jeg har ikke brukt dem selv, har hørt både og om dem.

Briller er dessverre rådyrt. :o( Glassene burde vært dekket mer av det offentlige synes jeg, i alle fall når man trenger glass med en viss styrke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du er lurt nei.. :-) Kjøpte nettopp briller til barna, de kom seg på ca 9000,- og da var det 1/2 pris på innefatningene. I fjor betalte jeg 11000,-

Mine briller har kosta rundt prisen du nevner. Kanskje er de blitt dyrere nå.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Jeg er langsynt og har skjeve hornhinner.

Har valgt progressive briller, og de glassene er dyre, ja. Har ikke valgt billigste innfatningen heller.

Tror prisen sist var totalt ca. 8000. Har ikke undersøkt hvor mye billigere jeg evt. kunne fått det til andre steder - det burde jeg sikkert gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SpecSavers skal være billige da, men jeg har ikke brukt dem selv, har hørt både og om dem.

Briller er dessverre rådyrt. :o( Glassene burde vært dekket mer av det offentlige synes jeg, i alle fall når man trenger glass med en viss styrke.

Briller er ikke rådyre, de er rådyre i Norge. En slekning av meg kjøpte progressive briller/antirefleks/plast/UV med innfatning der jeg bodde før. 1500 kr. i Norge skulle de ha 3000 kr per glass + innfatning (2500). En forskjell på 7000 kr.

Det er totalt vannvittig! Enda verre er det at folk faktisk tror at det koster så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest firepile

5700,- for mine skjeve hornhinner og progresive glass...og da var innfatningene på tilbud...

Jeg betalte 945, - inkludert innfatning på Favoptic (riktig nok ikke progressive glass)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest majas mamma

Sist jeg kjøpte briller kostet bare glassene over 6000 kr + innfatning, og til sammen kom det på nesten 9tusen. Dette var hos Synsam. Mannen kjøpte seg briller samtidig og de kom på litt over 6 tusen.

Mannen har nå vært hos Specsavers og fått helt greie lesebriller og solbriller til litt over tre tusen.

Ellers vil jeg anbefale de som skal ha seg briller, og har anledning til det å reise over til Sverige. Der er det myyyye billigere. Der kan man virkelig spare tusenlapper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos optiker i dag og så på nye briller - og det stemmer at det er svindyrt, særlig når en har skjeve hornhinner!

Mine er veldig skjeve, og jeg kan ikek ha vanlige standardglass. Pris pr glass var fra 1222 pr stk og opp til 1574 (ettersom hvor tynne og lette jeg ville ha dem) + innfatningen. Innfatninger som var aktuelle, var fra 900 til 4000 kr. Jeg fant noen fine til 900 - så totalt kommer det på ca 4000 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også skjeve hornhinner og betalte 1100,- på brillelang for mine + at jeg fikk med solbriller (med lik innfatning som brillene, perfekt i bilen!) på kjøpet.. Bruker vanligvis linser, så kjøpte det billigste ejg kunne finne.

Vil si du burde bytte optiker ja.. Specsavers eller hva de heter reklamerer med briller til 100,- kr, kanskje ikke super kvalitet, men du kan sikkert oppgradere dem litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Jeg var hos optiker i dag og så på nye briller - og det stemmer at det er svindyrt, særlig når en har skjeve hornhinner!

Mine er veldig skjeve, og jeg kan ikek ha vanlige standardglass. Pris pr glass var fra 1222 pr stk og opp til 1574 (ettersom hvor tynne og lette jeg ville ha dem) + innfatningen. Innfatninger som var aktuelle, var fra 900 til 4000 kr. Jeg fant noen fine til 900 - så totalt kommer det på ca 4000 kr.

Da slapp du tross alt ganske rimelig unna! Mange av oss har betalt det dobbelte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da slapp du tross alt ganske rimelig unna! Mange av oss har betalt det dobbelte.

Ja - jeg synes det var dyrt nok, jeg! Men var jo heldig ift innfatninger som var på salg nå - de til 900 hadde kostet 3500 og 2800 tror jeg. Det virket som om glassene var det fastpris på.

De gamle brillene mine er fra 2003, og jeg trengte visst nye, ifølge optikeren (jeg bruker linser til vanlig) - så jeg tror jeg skal spandere det på meg. Har med 4 innfatninger hjem i dag som skal prøves i ro og fred.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prisforskjeller

Jeg har også skeive hornhinner. Optikere er dyre. Men jeg var tross alt heldig og fikk mine til kr 2800(halv pris-salg-på innfatningen).

Dattera mi kjøpte sine hos favoptic på nettet. Betalte kr 400.-, veldig fornøyd.Hun er nærsynt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk ut hva det ville ha kostet hos Specsavers. Jeg har svært god erfaring med dem, sist betalte jeg kr 2400,- for to par briller og synsundersøkelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har skjeve hornhinner (-3,5 og -4,25 i skjevhet), bittelitt nærsynthet, og noe samsynsproblemer som gjør at jeg må ha prismer på glassene. mine glass kostet 1300 per stk. dette var i november. 5000 tusen virker urimelig!

hold deg unna specsavers. de er flinke om man har ukomplisert syn, men takler ikke skjeve hornhinner, noe jeg sårt erfarte for noen år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest høstløv

jeg har skjeve hornhinner (-3,5 og -4,25 i skjevhet), bittelitt nærsynthet, og noe samsynsproblemer som gjør at jeg må ha prismer på glassene. mine glass kostet 1300 per stk. dette var i november. 5000 tusen virker urimelig!

hold deg unna specsavers. de er flinke om man har ukomplisert syn, men takler ikke skjeve hornhinner, noe jeg sårt erfarte for noen år siden.

Sitat: "hold deg unna specsavers. de er flinke om man har ukomplisert syn, men takler ikke skjeve hornhinner"

Det kommer helt an på optikeren det, for vi er veldig fornøydde med Secsavers, de gjør en god jobb for mannen min, og han har så skjeve hornhinner at han er både langsynt og nærsynt på de samme øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brilleslange med dårlig råd

jeg har skjeve hornhinner (-3,5 og -4,25 i skjevhet), bittelitt nærsynthet, og noe samsynsproblemer som gjør at jeg må ha prismer på glassene. mine glass kostet 1300 per stk. dette var i november. 5000 tusen virker urimelig!

hold deg unna specsavers. de er flinke om man har ukomplisert syn, men takler ikke skjeve hornhinner, noe jeg sårt erfarte for noen år siden.

Jeg glemte kanskje å si at mine briller er progressvie, det fordyrer jo litt da. Rart at det er så forskjell på priser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...