Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fikk for en uke siden kløe, utslett og væskefylte blærer som sprekker. Fikk av min lege allergimed. som jeg ikke syns har virket noe særlig. Utslettet kommer over det meste av kroppen, utenom ansikt og hals. Har noen opplevd noe lignende og hva kan det komme av?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/34091-v%C3%A6skefylte-bl%C3%A6rer-som-kl%C3%B8r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest En som også klør

Det du beskriver i innlegget ditt, er en nøyaktig beskrivelse av mine plager!

En ukes tid med kløe, og klør jeg kommer det etterhvert til syne små, runde nupper som blir væskefylte etterhvert som jeg klør på dem. De er så små at det er vanskelig å se om det kan være noe slags stikk. De er særlig lokalisert på føttene og hendene, men jeg har også en mer diffus kløe andre steder på kroppen, dog uten så markerte nupper. Klør hele døgnet, i perioder, ikke spesielt mer om natten. Har fått Polaramin (antihistamin)tbl av legen min, samt henvisning til hudspesialist. Får håpe denne finner ut av det, for jeg blir helt ko-ko av å klø så fælt :(

Håper vi begge kan få et hjelpsomt svar av legen!

Mvh,

Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im

Kjære CLI

Dette høres ikke ut som et allergisk utslett - allergimedisinen skulle vel bare dempe kløen. Hvis den ikke gjør det kan du bare slutte å ta den.

Det kan høres ut som dette er en form for stikk - noe du kan ha fått ved å sitte i gresset f.eks. Det er også andre muligheter, men umulig å si noe sikkert uten å ha sett det. Scabiesmidden kan gi slike utslett og intens kløe. Hvis dette ikke gir seg i løpet av en dag eller to burde du kontakte legen på ny. Inntil videre kan du jo prøve Eurax mot kløen.

Lykke til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...