Gå til innhold

hvor lenge kan fastlegen sykemelde om gangen?


Gjest Nilje

Anbefalte innlegg

Hvis en person har blitt alvorlig syk, og sykdommen kan ha lang helbredelsestid, hvor lenge kan fastlegen sykemelde i første omgang?

Og hvor lenge er man sykemeldt før man går over til andre ordninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min mor har nettopp fått oppdaget brystkreft, hun er allerede operert og det er planlagt stråling. Hun har fått sykmelding i to måneder nå i første omgang, fordi dette er den estimerte tiden behandlingen vil ta.

En kan være sykmeldt i 52 uker før en må over på andre ordninger (arbeidsavklaringspenger fra 1. mars).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mor har nettopp fått oppdaget brystkreft, hun er allerede operert og det er planlagt stråling. Hun har fått sykmelding i to måneder nå i første omgang, fordi dette er den estimerte tiden behandlingen vil ta.

En kan være sykmeldt i 52 uker før en må over på andre ordninger (arbeidsavklaringspenger fra 1. mars).

Men om en person har blitt hardt skadet i en ulykke og man ikke vet prognosene for vedkommende, kan man sykemelde for lengre enn to måneder da? Er to måneder maks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men om en person har blitt hardt skadet i en ulykke og man ikke vet prognosene for vedkommende, kan man sykemelde for lengre enn to måneder da? Er to måneder maks?

Jeg har ikke sagt noe om hva som er maks, jeg kom med et eksempel som viser at man kan sykmelde så lenge som er nødvendig utfra det man vet om tilstanden/sykdommen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...