Gjest bikkjeeier 0 0 Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Har hatt besøk av en liten toåring som synes det er veldig morsomt å gi hunden kommandoer som " sitt" og " gi labb". Denne ungen er mindre enn bikkja. Ungen kan si "sitt" til hun blir helt blå, bikkja gidder ikke å avlyde henne. Er det fordi hun er mindre enn henne? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak 11 239 0 Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Smart bikkje *ler* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus 80 872 5 437 Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Hunden er over ungen i rang tydeligvis. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-ssi 861 0 Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Noen hunder er bare sånn... Rampen her i huset adlyder bare meg. Gubben kan rope til han blir blå, bikkja "hører ikke". 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulvinnen 0 0 Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Hunden merker at 2-åringen ikke har noen autoritet, og gidder ikke å adlyde. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bikkjeeier 0 0 Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Hunden merker at 2-åringen ikke har noen autoritet, og gidder ikke å adlyde. Hvor gammel må hun bli før hun får autoritet? Går det på alder eller på størrelse? Ville hunden feks adlydet en kortvokst person som var voksen? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyqueen_83 11 417 0 Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Hvor gammel må hun bli før hun får autoritet? Går det på alder eller på størrelse? Ville hunden feks adlydet en kortvokst person som var voksen? Jeg tror nok ikke det har med størrelse eller alder å gjøre, men hvor god erfaring barnet har med hunder, og hvor "myndig" barnet klarer å gjøre seg for hunden. Vet om flere mindre barn som konkurrerer med hunden, og større barn (og voksne) som ikke har respekt i det hele tatt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Onsdag1365380628 1 993 0 Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Hvor gammel må hun bli før hun får autoritet? Går det på alder eller på størrelse? Ville hunden feks adlydet en kortvokst person som var voksen? En hund ville nok adlyde en kortvokst i større grad enn et barn. Det er nok i størrelsen som teller men autoriteten. Vår hund adlyder ikke fremmede, og heller ikke personer som hun ikke "liker". Vi har avogtil gjester på besøk som ønsker å komandere på hunden og sette henne på plass. Hun hører overhode ikke etter....det har ikke med ulydighet å gjøre, hun tar bare ikke komando fra fremmede. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tidligere hundeeier 0 0 Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Alder og stemme og at man er rolig og konsekvent har betydning for å få respekt hos hunder. Hunden din anser seg selvfølgelig over barnet på rangen. Dersom dere ønsker å løfte barnet over hunden på rangen kan dere la barnet gi hunden mat, og at barnet kan gå først ut døra, gå foran ute på tur. Jeg synes ikke små barn bør oppdra hunder. Det blir lett bare masete og forvirrende for hunden. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bikkjeeier 0 0 Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Noen hunder er bare sånn... Rampen her i huset adlyder bare meg. Gubben kan rope til han blir blå, bikkja "hører ikke". i min familie så adlyder bikkja mora mi når hun roper på henne ute. Hun kommer ikke like fort når vi andre kaller henne inn. Hva som er årsak til det vet jeg ikke. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kanskje det kanskje 0 0 Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 i min familie så adlyder bikkja mora mi når hun roper på henne ute. Hun kommer ikke like fort når vi andre kaller henne inn. Hva som er årsak til det vet jeg ikke. ''Hva som er årsak til det vet jeg ikke.'' Kanskje fordi den er vant til å få en liten godbit fra "mormor", og derfor tror den skal få det når hun roper? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.