Gå til innhold

Depresjon og ensomhet.


Gjest J31!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest hypnotika

Klart det er! Symptomene på depresjon er jo akkurat dette pluss en del annet.

Ikke rart at man isolerer seg og blir ulykkelig når man mister all energien og blir så urolig innvendig at folk kikker rart på en.

Når jeg er deprimert har jeg ingen interesse heller i å prate med folk, ingenting som gir meg noe, det bare tapper energi. Sengen er det beste som finnes fordi jeg er sliten, men så er jeg samtidig så urolig at jeg egentlig ikke greier å være rolig. Helt uholdbart, spør du

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart det er! Symptomene på depresjon er jo akkurat dette pluss en del annet.

Ikke rart at man isolerer seg og blir ulykkelig når man mister all energien og blir så urolig innvendig at folk kikker rart på en.

Når jeg er deprimert har jeg ingen interesse heller i å prate med folk, ingenting som gir meg noe, det bare tapper energi. Sengen er det beste som finnes fordi jeg er sliten, men så er jeg samtidig så urolig at jeg egentlig ikke greier å være rolig. Helt uholdbart, spør du

Jeg kjenner til den der.. Det er en vond sykdom, både fysisk og psykisk, spør du meg..

Håper du har det bra nå.

Men jeg tenkte egentlig den andre veien - hvorvidt ensomhet og ulykkelighet spiller en rolle i forhold til utvikling av en (ny) depresjon.

Men takk for innspill :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hypnotika

Jeg kjenner til den der.. Det er en vond sykdom, både fysisk og psykisk, spør du meg..

Håper du har det bra nå.

Men jeg tenkte egentlig den andre veien - hvorvidt ensomhet og ulykkelighet spiller en rolle i forhold til utvikling av en (ny) depresjon.

Men takk for innspill :-)

Hvis man er ulykkelig pga noe som har skjedd har man jo grunn til dette. Noen vil jo utvikle depresjon ut ifra ytre hendelser, men slett ikke alle.

Er du ulykkelig uten noen spesiell grunn antar jeg at det kan ligge en depresjon i bunnen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man er ulykkelig pga noe som har skjedd har man jo grunn til dette. Noen vil jo utvikle depresjon ut ifra ytre hendelser, men slett ikke alle.

Er du ulykkelig uten noen spesiell grunn antar jeg at det kan ligge en depresjon i bunnen?

Det er nok sant som du sier her, for når jeg tenker meg om så vet jeg jo at ytre årsaker kan gi depresjon.

Men jeg tenkte overhode ikke på at det var en sammenheng mellom ensomhet og ytre årsaker. Enda jeg har tenkt på det en stund og hva jeg kan gjøre for å unngå ensomhet og i verste fall depresjon i forbindelse med et vanskelig valg (så da er det bare å sette inn "tiltak" for å hindre det, dvs ikke isolere seg).

Hm. Takk for hjelpen, og god helg til deg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest hypnotika

Det er nok sant som du sier her, for når jeg tenker meg om så vet jeg jo at ytre årsaker kan gi depresjon.

Men jeg tenkte overhode ikke på at det var en sammenheng mellom ensomhet og ytre årsaker. Enda jeg har tenkt på det en stund og hva jeg kan gjøre for å unngå ensomhet og i verste fall depresjon i forbindelse med et vanskelig valg (så da er det bare å sette inn "tiltak" for å hindre det, dvs ikke isolere seg).

Hm. Takk for hjelpen, og god helg til deg :-)

God helg til deg også. Det å møte mennesker og i tillegg komme seg ut på tur gjør som oftes ting litt bedre :-). Isolasjon gir grobunn for masse tanker og ulumskheter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...