Gå til innhold

brunsau eller viltsaus?


trine-lisa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Viltsaus pleier jeg å lage til elgkarbonader.

Bruker en pose som basis, har i litt fløte og brunost.

Nam, nam.

takk, da blir det viltsaus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk, da blir det viltsaus

Hvis 10 stk. plutselig svarer brun saus nå, tar du det da istedenfor, eller har du en egen fri vilje? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis 10 stk. plutselig svarer brun saus nå, tar du det da istedenfor, eller har du en egen fri vilje? :-)

haha... ja da må jeg nok ombestemme meg ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan blande de, det er ganske godt.

Bruk kraften av kjøttkakene, litt fløte og en skive brunost. Ha i mindre mengde enn det som er angitt på pakkene.

Kjempe godt. :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Du kan blande de, det er ganske godt.

Bruk kraften av kjøttkakene, litt fløte og en skive brunost. Ha i mindre mengde enn det som er angitt på pakkene.

Kjempe godt. :0)

Synes du var gjerring på brunosten, mora2;)) Jeg har gjerne flere skiver i viltsaus, men smaker på sausen under hele "tilsetningsprosessen"...;)) Saus er nam, nam!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes du var gjerring på brunosten, mora2;)) Jeg har gjerne flere skiver i viltsaus, men smaker på sausen under hele "tilsetningsprosessen"...;)) Saus er nam, nam!

Hehe, ja jeg var kanskje det! ;p

Brun saus er kjempe godt.

I jula blandet jeg peppersaus, viltsaus og fløtesaus. Det ble godt det! Nam,nam! :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Hehe, ja jeg var kanskje det! ;p

Brun saus er kjempe godt.

I jula blandet jeg peppersaus, viltsaus og fløtesaus. Det ble godt det! Nam,nam! :0)

Jeg pleier også avogtil å blande posesuppene, og så tilsette noe ekstra, men til høytider lager jeg saus fra bunnen av med hjemmekokt kraft og smør brunet med mel...;)

Hvit saus lager jeg også alltid selv! Det er nok ikke de magreste sausene, men jeg lager det ikke hver dag heller;) Posesauser er kjempegode de òg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier også avogtil å blande posesuppene, og så tilsette noe ekstra, men til høytider lager jeg saus fra bunnen av med hjemmekokt kraft og smør brunet med mel...;)

Hvit saus lager jeg også alltid selv! Det er nok ikke de magreste sausene, men jeg lager det ikke hver dag heller;) Posesauser er kjempegode de òg!

Hvit saus lager jeg aldri mer... Har prøvd et par ganger, men det bare skjærer seg... Hmfr...

Jeg bruker alltid egen kraft til sausene. Men jeg gidder ikke brune mel.. ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Hvit saus lager jeg aldri mer... Har prøvd et par ganger, men det bare skjærer seg... Hmfr...

Jeg bruker alltid egen kraft til sausene. Men jeg gidder ikke brune mel.. ;p

Jeg smelter bare smør og mel sammen, ikke ha plata på for høy varme, og så må du piske som en gal, mens du heller på melk i en tynn jevn stråle;)

Brune mel og smør er en tålmodighetssak, men også her er poenget og ikke ha for høy varme, da svir smøret seg og det smaker pyton;(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvit saus lager jeg aldri mer... Har prøvd et par ganger, men det bare skjærer seg... Hmfr...

Jeg bruker alltid egen kraft til sausene. Men jeg gidder ikke brune mel.. ;p

Kasserolle med TYKK bunn er absolutt en fordel når man lager hvit saus.

Og til fiskeboller er den best med kraften fra fiskebollene og løk i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...