trine-lisa 45 0 Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 jeg skal lage elgkjøttkaker i kveld. Men så ble jeg litt i tvil. Skal jeg lage brunsaus eller viltsaus til? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hønemoren 3 137 0 Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Viltsaus pleier jeg å lage til elgkarbonader. Bruker en pose som basis, har i litt fløte og brunost. Nam, nam. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandolaika 8 146 0 Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Viltsaus. Brun saus kan man da bruke til alt annet som ikke er vilt. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trine-lisa 45 0 Skrevet 8. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2010 Viltsaus pleier jeg å lage til elgkarbonader. Bruker en pose som basis, har i litt fløte og brunost. Nam, nam. takk, da blir det viltsaus 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest J31! 0 0 Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Viltsaus :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandolaika 8 146 0 Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 takk, da blir det viltsaus Hvis 10 stk. plutselig svarer brun saus nå, tar du det da istedenfor, eller har du en egen fri vilje? :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trine-lisa 45 0 Skrevet 8. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2010 Hvis 10 stk. plutselig svarer brun saus nå, tar du det da istedenfor, eller har du en egen fri vilje? :-) haha... ja da må jeg nok ombestemme meg ja 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hønemoren 3 137 0 Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 takk, da blir det viltsaus "Smakelig måltid"! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello 4 604 0 Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 viltsaus synes jeg passer best Og rosenkål til.. nam nam.. og tyttebær. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly 24 735 311 Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Viltsaus! Det hørtes forresten nydelig ut, det har jeg aldri laget før. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyqueen_83 11 417 0 Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 BrunSAU hørtes absolutt ikke godt ut til elgkjøttkaker så da må det bli viltsaus ;O))) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 0 0 Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Du kan blande de, det er ganske godt. Bruk kraften av kjøttkakene, litt fløte og en skive brunost. Ha i mindre mengde enn det som er angitt på pakkene. Kjempe godt. :0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion 13 082 0 Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Du kan blande de, det er ganske godt. Bruk kraften av kjøttkakene, litt fløte og en skive brunost. Ha i mindre mengde enn det som er angitt på pakkene. Kjempe godt. :0) Synes du var gjerring på brunosten, mora2;)) Jeg har gjerne flere skiver i viltsaus, men smaker på sausen under hele "tilsetningsprosessen"...) Saus er nam, nam! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 0 0 Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Synes du var gjerring på brunosten, mora2;)) Jeg har gjerne flere skiver i viltsaus, men smaker på sausen under hele "tilsetningsprosessen"...) Saus er nam, nam! Hehe, ja jeg var kanskje det! ;p Brun saus er kjempe godt. I jula blandet jeg peppersaus, viltsaus og fløtesaus. Det ble godt det! Nam,nam! :0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion 13 082 0 Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Hehe, ja jeg var kanskje det! ;p Brun saus er kjempe godt. I jula blandet jeg peppersaus, viltsaus og fløtesaus. Det ble godt det! Nam,nam! :0) Jeg pleier også avogtil å blande posesuppene, og så tilsette noe ekstra, men til høytider lager jeg saus fra bunnen av med hjemmekokt kraft og smør brunet med mel... Hvit saus lager jeg også alltid selv! Det er nok ikke de magreste sausene, men jeg lager det ikke hver dag heller;) Posesauser er kjempegode de òg! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 0 0 Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Jeg pleier også avogtil å blande posesuppene, og så tilsette noe ekstra, men til høytider lager jeg saus fra bunnen av med hjemmekokt kraft og smør brunet med mel... Hvit saus lager jeg også alltid selv! Det er nok ikke de magreste sausene, men jeg lager det ikke hver dag heller;) Posesauser er kjempegode de òg! Hvit saus lager jeg aldri mer... Har prøvd et par ganger, men det bare skjærer seg... Hmfr... Jeg bruker alltid egen kraft til sausene. Men jeg gidder ikke brune mel.. ;p 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion 13 082 0 Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Hvit saus lager jeg aldri mer... Har prøvd et par ganger, men det bare skjærer seg... Hmfr... Jeg bruker alltid egen kraft til sausene. Men jeg gidder ikke brune mel.. ;p Jeg smelter bare smør og mel sammen, ikke ha plata på for høy varme, og så må du piske som en gal, mens du heller på melk i en tynn jevn stråle;) Brune mel og smør er en tålmodighetssak, men også her er poenget og ikke ha for høy varme, da svir smøret seg og det smaker pyton;( 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tiliti 8 727 0 Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Hvit saus lager jeg aldri mer... Har prøvd et par ganger, men det bare skjærer seg... Hmfr... Jeg bruker alltid egen kraft til sausene. Men jeg gidder ikke brune mel.. ;p Kasserolle med TYKK bunn er absolutt en fordel når man lager hvit saus. Og til fiskeboller er den best med kraften fra fiskebollene og løk i. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.