Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir ofte og fort trett om dagen. Jeg er ei jente på 22 år og synes selv jeg lever ganske sunt, får nok mosjon, har et godt kosthold og får nok søvn. Jeg jobber i en barnehage og ofte er det på jobb jeg plages med dette. På det verste er det helt umulig for meg å kunne sette meg ned i 2 sekunder uten å bli veldig trett, øynene mine blir utrolig tunge og det er vanskelig å holde seg våken. Det eneste som hjelper er å finne på noe å gjøre for å ikke sovne. Dette plager meg veldig, for jeg var ikke slik for noen år tilbake. Jeg tror dette startet for ca 2 år siden da jeg begynte å jobbe. Under samlingsstunder på barnehagen måtte jeg enten sitte å fikle med noe eller si at jeg måtte på toalettet, bare for å ikke sovne! I den barnehagen jeg jobber i nå vet kollegene mine om mitt "problem" og jeg fikk høre at det muligens kunne være mykoplasma (men er ikke det en form for lungebetennelse?). Har også begynt å ta gerimax uten at jeg føler dette hjelper. Hva kan dette være og hva kan jeg gjøre for å "holde meg våken"??

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed
Skrevet

Jeg er usikker på hva som er årsaken til trettheten du sliter med, og foreslår at du kontakter legen din for en undersøkelse. Han kan blant annet måle stoffskiftet og blodprosenten din. Det kan kanskje også være verdt å vurdere om du sliter med en depresjon.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...