Gå til innhold

Ikke søkbar profil på facebook

Gjest jfsdjf
 Del

Anbefalte innlegg

Gjest jfsdjf

Hvordan lager man det? Skal hjelpe en kollega med å legge til sine barn og barnebarn og kun dem på facebook.. :) Hun er ikke interessert i at andre skal kunne finne henne der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest kammomille

Hva med å opprette en anonym profil. Ikke hennes eget navn men et "alias" som bare disse personene kjenner til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niccola

Trodde FB var slik at man skulle finne hverandre jeg da???

Man står da helt fritt til å bruke facebook nøyaktig som det passer en selv best.. Det er ingen menneskerett å kunne søke opp andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Line

Det går ikke an lenger, så det nærmeste du kommer er å sette slik at "friends of friends" kan finne henne. Synd at den funksjonen ble tatt bort, jeg vil ikke at min skal kunne søkes opp heller, eller sees av folk jeg ikke vil skal se den.

Om ikke annet, så kan man sette privacy slik at bare venner kan se bilder og slikt, men man må passe på at det samme gjøres med profilalbumet. Det skjer ikke automatisk.

Alle kan se hvilke grupper man er medlem i, disse kan man ikke lenger "gjemme".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fbffb.

Det går ikke an lenger, så det nærmeste du kommer er å sette slik at "friends of friends" kan finne henne. Synd at den funksjonen ble tatt bort, jeg vil ikke at min skal kunne søkes opp heller, eller sees av folk jeg ikke vil skal se den.

Om ikke annet, så kan man sette privacy slik at bare venner kan se bilder og slikt, men man må passe på at det samme gjøres med profilalbumet. Det skjer ikke automatisk.

Grupper er ikke synlig men sider man er fan av er synlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vite å separere ting

Når folk har så mange restriksjoner vedr sånt så synes jeg de heller burde lage seg en hjemmeside (som ikke legges ut til mulig søk) og heller dele denne med utvalgte som får adressen.

Det kan også settes passord på en hjemmeside.

Så får heller nettby, facebook ol være for dem som ønsker å bruke seg av det det er laget til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Line

Grupper er ikke synlig men sider man er fan av er synlig.

Stemmer. Skjønner ikke hvorfor, da... og jeg liker i grunn ikke at det er sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niccola

Når folk har så mange restriksjoner vedr sånt så synes jeg de heller burde lage seg en hjemmeside (som ikke legges ut til mulig søk) og heller dele denne med utvalgte som får adressen.

Det kan også settes passord på en hjemmeside.

Så får heller nettby, facebook ol være for dem som ønsker å bruke seg av det det er laget til

Når det finnes restriksjoner på Facebook er det også lov å benytte seg av dem.. Kan ikke folk få bruke facebbok som det passer dem selv? Det skader da ingen om noen vil holde seg litt skjult?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niccola

Neida, grupper kommer ikke nødvendigvis fram, men fan pages kan ikke skjules. Merkelig opplegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niccola

..og ved første sjekk jeg gjorde, kan fan pages også gjemmes.. Ikke vet jeg hvordan det gjøres, men har også sett at noen klarer å gjemme profilbildet sitt.

Jeg har en fiktiv profil på vennelista mi som jeg brukes for å kontrollere hvordan innstillingene mine ser ut utenfra. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest really me

Det går helt fint. Hun bare bruker fornavn pluss et fiktivt etternavn, eller feks MORMOR METTE eller sånn. Da kan jo ikke andre søke på hennes fulle navn og finne henne.

Så gir hun bare beskjed til dem hun selv vil, om hva hun heter på facebook, eller hun søker opp dem og sender dem en venneforespørsel.

Jeg har også en slik halvanonym profil på facebook, fordi jeg bare vil ha den for noen helt få.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vite å separere ting

Når det finnes restriksjoner på Facebook er det også lov å benytte seg av dem.. Kan ikke folk få bruke facebbok som det passer dem selv? Det skader da ingen om noen vil holde seg litt skjult?

Så klart da Niccola. Alle har lov å bruke facebook. Og akkurat som de vil :)

Jeg mener bare at hvis folk er såpass skeptiske og redde for diverse så kanskje det kan være greiere for dem å bruke andre alternativer, så kan facebook og nettby og sånn være for dem som ikke føler slik skepsis og engstelse for bruken.

Jeg blåser i hvem som er på facebook eller ikke :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Line

..og ved første sjekk jeg gjorde, kan fan pages også gjemmes.. Ikke vet jeg hvordan det gjøres, men har også sett at noen klarer å gjemme profilbildet sitt.

Jeg har en fiktiv profil på vennelista mi som jeg brukes for å kontrollere hvordan innstillingene mine ser ut utenfra. :-)

Jeg får ikke til å gjemme fanpages, og bildet i profilen min er borte rett og slett fordi jeg har fjernet hele profilbildet. Det som er irriterende da, er at hver gang jeg er på "news feed"-sida, så kommer det et stooort bilde av meg (det jeg hadde som profilbilde helt til jeg tok det bort, fordi jeg ble så irritert over at alle kunne se det), og jeg får spørsmål om jeg vil sette nytt profilbilde nå.

For å unngå dette, lastet jeg opp et helt annet bilde av et landskap, og nå slipper jeg det spørsmålet... i stedet må jeg svare på spørsmål fra mange venner om hvorfor jeg har fjernet bildet mitt... men det ligger jo der, bare litt mer bortgjemt i profilbildealbumet, som man manuelt kan sette sperre på slik at bare venner kan se det.

Håpløst... men noen fiktiv profil orker jeg ikke å lage. Det ser jeg ikke poenget i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
 Del

• Opprett ny...