Gå til innhold

"Nyttårsbarnet" mitt er født!


Gjest - Ingoen -

Anbefalte innlegg

Gjest - Ingoen -

DA kan jeg endelig få fortelle den gledelige nyheten om at nyttårsbarnet vårt kom til verden 3.januar!

Det ble en flott gutt, akkurat slik som magefølelsen sa ( vi visste ikke kjønnet). Fødselen gikk greit nok, men var tøft på slutten pga at det hele stoppet litt opp og tok veldig lang tid mellom 7 - 10 cm. Kjente at barnet var altfor langt oppe i bekkenet lenge, og jobbet som en helt med all slags akrobatiske bevegelser for å hjelpe barnet nedover. Fødte med lystgass, akupunktur, en varmepakning på magen og heftig massasje av panne/tinning fra mannen. Heftige greier å føde barn, dere!

Gutten var 3600g, 49 cm og 36 rundt hodet (var ikke det et ganske stort hodemål?). Ny rekord når det gjelder størrelse, for min del ( 3200g og 3300 g fra før)

Formen min er fin, har faktisk aldri vært så sprek etter fødsel før.Pleier å være helt bortevekk, susen og svimmel i minst 1 uke, men nå følte jeg meg pigg allerede dagen etter. Det er godt, for jeg merker allerede nå at kreftene trengs med en aktiv (snart) 3åring og en på 7 1/2 som også skal ha sin bit av mamma.

Vi har det bare bra, alle sammen, kom hjem onsdag og nå snuser vi og nusker på den lille skatten vår. Jeg er ubeskrivelig stolt av vår flotte bukett som nå teller 3 helt perfekte og nydelige barn !

Overlykkelig hilsen en svært stolt nybakt 3barnsmamma ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så herlig! :o)))) Gratulerer så mye!

Jeg tror mine var 34 og 35 cm rundt hodet om jeg ikke husker helt feil. Men det vil vel alltid føles stort uansett i det hodet skal ut. *Hehe*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye. Kos deg med babyen og de to andre barna dine. Årene går så fort.

Klem fra bestemor til 3 små, snart 4...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulere!! jeg har tenkt aldri mer en fødsel etter hver fødsel, har tre barn - men, nå er det nok:)

førstemann hos meg hadde samme vekt som din siste og 34 cm hodeomk. nr to hadde 37 cm hodeomkrets og var tyngre en førstemann, hadde jeg vist det hadde jeg ikke turt å født henne :). sistemann er prematurtur og hadde 30 cm hodeomk. første og siste fødslene var harde og tøffe fødsler. men midt i mellom barnet som var størst både i hode og kropp var en ikke akkurat behagelig fødsel, men lettere en de to andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse c",)

Jeg mener gjennomsnittet for hodeomkrets er 35,5 - 36 cm. Min første var 35 cm og da lå han like under den røde gjennomsnittsstreken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åååå, kjære Ingoen!!!! Jeg får helt frysninger av det herlige innlegget ditt.

Gratulerer så masse med minstegutten! Jeg skjønner godt at dere koser dere.

Flott at fødselen gikk så bra (om enn litt langdryg), og at du er i så fin form :D

Kos dere fremover.

Klem fra jubalong :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Så hærlig :)

Gratulere så kjempemye til dere alle. Åhhh, det er jo så flott å få barn :D

Mitt siste barn ble også en plugg. Første var 49/3440 og andre ble 50/3730 :D Hode 35 på dem begge to mener jeg å huske.

Jeg var også i superform etter siste fødsel, og det er en god følelse. Da går det å nyte å være nybakt mor så mye bedre :)

Kos dere masse da, og grattis igjen til hele familien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse c",)

Jeg mener gjennomsnittet for hodeomkrets er 35,5 - 36 cm. Min første var 35 cm og da lå han like under den røde gjennomsnittsstreken.

jeg mener å ha lest at gjennomsnittet var rundt 34? En venninne fikk en baby som hadde 37 cm rundt hodet, og dette ble kommentert som veldig stort av jordmor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...