Gå til innhold

Familierådgivning


Gjest Like før vi serareres

Anbefalte innlegg

Gjest Like før vi serareres

Vi må nok til et familierådgivningskontor og få litt hjelp der.

Hvor mange ganger er det lov å gå dit? Er det x antall ganger pr sak?

Tror vi trenger mange møter og at dette vil ta sin tid, da det er mange sider hos oss vi bør belyse, er redd for at vi ikke skal rekke å bruke tiden fornuftig hvis det er kun x antall ganger.

Hva er deres direkte erfaring med en slik hjelp i parfoholdet?

Noen som vil fortelle alt de vet om denne typen hjelp, og hvordan de selv klarte seg før, gjennom og etter denne hjelpen.

Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest jul med din glede

Du kan gå så ofte du vil til familiekontoret dvs. så lenge du føler behov for det. Du må kunne dokumentere et minimum av timer før du tar ut separasjon hvis jeg husker riktig.

Jeg fikk god hjelp når jeg ser tilbake, men frustrasjonene var mange underveis. Jeg anbefaler på det sterkeste å gå dit uansett om det er snakk om skilsmisse eller ikke. Du kan også få råd og veiledning i forhold til alle relasjoner i familien som barneoppdragelse f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag1365380628

Du kan gå så ofte du vil til familiekontoret dvs. så lenge du føler behov for det. Du må kunne dokumentere et minimum av timer før du tar ut separasjon hvis jeg husker riktig.

Jeg fikk god hjelp når jeg ser tilbake, men frustrasjonene var mange underveis. Jeg anbefaler på det sterkeste å gå dit uansett om det er snakk om skilsmisse eller ikke. Du kan også få råd og veiledning i forhold til alle relasjoner i familien som barneoppdragelse f.eks.

''Du må kunne dokumentere et minimum av timer før du tar ut separasjon hvis jeg husker riktig.''

Før man tar ut eventuell seperasjon må man på familirådgivingskontoret for mekling hvis man har barn. Men dette gjelder kun den biten som omhandler fordeling av ansvaret rundt barna. Vi var på familierådgivingskontoret i 20 minutter og det var kun samværsbiten som ble tatt opp. Å søke hjelp på familierådgivingskontoret for samlivsproblemer er noe helt annet, og det er ikke pålagt å gå til slike samtaler før eventuell seperasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jul med din glede

''Du må kunne dokumentere et minimum av timer før du tar ut separasjon hvis jeg husker riktig.''

Før man tar ut eventuell seperasjon må man på familirådgivingskontoret for mekling hvis man har barn. Men dette gjelder kun den biten som omhandler fordeling av ansvaret rundt barna. Vi var på familierådgivingskontoret i 20 minutter og det var kun samværsbiten som ble tatt opp. Å søke hjelp på familierådgivingskontoret for samlivsproblemer er noe helt annet, og det er ikke pålagt å gå til slike samtaler før eventuell seperasjon.

Nei det er riktig, men du kan søke hjelp så mange timer du vil for hjelp til samlivsproblemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk ikke så god hjelp på familiekontoret. Men det var nok fordi jeg var ferdig med han, og han var ikke ferdig med meg. Han følte at alle terapeutene vi prøvde var på min side.

Men det er riktig at du kan få så mange timer du ønsker. Mekling er obligatorisk for å ta ut separasjon, 1 time. Dersom en av dere ikke møter til timen, så får dere likevel separasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...