Gå til innhold

klyster


Gjest usj, ikke gøy dette

Anbefalte innlegg

Gjest usj, ikke gøy dette

Pga en undersøkelse jeg skal gjennom, må jeg ta klyster. Har aldri gjort det før. Er det lurt å legge seg på magen en stund etterpå, så "gøgga" ikke renner ut igjen med en gang, men får virke skikkelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når man får klyster på sykehuset, så ligger man gjerne på siden... Prøv å holde ut i 5-10 minutter, sånn at det får tid til å virke skikkelig... (Det kan gjøre litt vondt i magen, men prøv å ikke springe på do med en gang...) Men du bør ligge i umiddelbar nærhet til toalettet... ;)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest usj, osv.

Når man får klyster på sykehuset, så ligger man gjerne på siden... Prøv å holde ut i 5-10 minutter, sånn at det får tid til å virke skikkelig... (Det kan gjøre litt vondt i magen, men prøv å ikke springe på do med en gang...) Men du bør ligge i umiddelbar nærhet til toalettet... ;)

Lykke til!

Oi, går det så raskt altså..:-/ Takk for råd og lykkeønskning. Skal være glad når det hele er overstått!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, går det så raskt altså..:-/ Takk for råd og lykkeønskning. Skal være glad når det hele er overstått!

Ja, det er ikke noe gøy! Men fort overstått ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk et miniklyster? ifm en koloskopi for noen år siden. Det satt jeg på meg selv på toalettet, så var det bare å vente noen minutter og deretter knipe sammen til jeg ikke klarte lengre.

Og dett var dett. Ikke noe å bekymre seg over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Shira :o)

Jeg sitter på do, og kniper så lenge jeg klarer, 5-10 min ca. Gå ikke ut av badet, for når det kommer, så kommer det.

Har du hatt tømming med andre midler først? Da er det ikke så mye som skal ut med det miniklysteret. Bruker du bare klysteret, så kan det være mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Shira :o)' timestamp='1263365884' post='4285439]

Jeg sitter på do, og kniper så lenge jeg klarer, 5-10 min ca. Gå ikke ut av badet, for når det kommer, så kommer det.

Har du hatt tømming med andre midler først? Da er det ikke så mye som skal ut med det miniklysteret. Bruker du bare klysteret, så kan det være mer.

Det tenkte jeg også. Man får umulig tømt seg skikkelig på en klyx.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Det tenkte jeg også. Man får umulig tømt seg skikkelig på en klyx.

Nei, men det er vanlig og ha miniklyx på slutten av en full tømming *vet alt for mye om dette her urk* så derfor jeg lurte. Miniklyster er jo ingenting for oss drevne ;o)

Klyster med sonde funker jo, men det kan en jo ikke sette selv. Klyx, sånn stort får ut endel. Mangt slag en skal ha kunnskap om gitt ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Shira :o)' timestamp='1263370875' post='4285482]

Nei, men det er vanlig og ha miniklyx på slutten av en full tømming *vet alt for mye om dette her urk* så derfor jeg lurte. Miniklyster er jo ingenting for oss drevne ;o)

Klyster med sonde funker jo, men det kan en jo ikke sette selv. Klyx, sånn stort får ut endel. Mangt slag en skal ha kunnskap om gitt ;o)

Takk, jeg vil aldri ha full tømming hjemme noen flere ganger. Tre dager og som SDD sier, det var bare dritt og fullt kaos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Takk, jeg vil aldri ha full tømming hjemme noen flere ganger. Tre dager og som SDD sier, det var bare dritt og fullt kaos.

Mens jeg vil helst ha det hjemme ;o) Eller, jeg vil helst slippe unna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er lurt er å ligge på siden når du tar det.

Min erfaring med klyster (fått på sykehuset) er at det ikke tar lange stunden før det virker - og da er det veldig lurt å være i posisjon til å komme seg på skåla rimelig kjapt!!!

Vær helst ikke alene når du tar klyster heller, for det kan gi blodtrykksfall.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...