Gå til innhold

behandling av Hypothyreose

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Har nettopp lest artikkelen om triiodthyronin i behandling av Hypothyreose, er dette trygt å bruke? Har gått på 0,1mg Thyroxin i 2 år nå, men har vært mye plaget med alvorlig depresjon, har ett selvmordsforsøk bak meg, samt "lettere" symptomer (som er ille nok for de det berører)svært svingende stemningsleie, irritabilitet,konsentrasjonsproblemer, hukommelsessvikt treg tankegang, var for lyder og lys etc. Alt dette til tross for medisinering med Thyroxin. Kan behandling med triiodthyronin være aktuelt for meg? I såfall-hvordan sjekkes det om dette har virkning på meg, kan det påvises ved blodprøve, eller er det like usikkert som å sjekke TSH og T4 etc. (Altså selv om verdiene er normale, kan man likevel fortsatt ha symptomene tilstede...)? Hvor mye skal jeg evt. ta av dette, jeg går utifra denne skal kombineres med Thyroxin?

Skrevet

Fastlegen min hadde god erfaring med bruk av T3, ved depresjoner. Jeg har ikke brukt det selv, men diskuterte det litt med ham i forbindelse med informasjon jeg hadde kommet over på internett.

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed
Skrevet

Jeg har ikke praktisk erfaring i bruk av trijodthyronin i behandlingen av lavt stoffskifte, og kan derfor ikke bistå med informasjon om hvordan dette gjennomføres.

Jeg vil tro at man bruker TSH og fritt T4 i tillegg til fritt T3 når man vurderer doseringen.

Hvorvidt slik behandling er aktuell for deg, er nok du og legen din de nærmeste til å vurdere/avgjøre.

• 3 uker senere...
Skrevet
  Jorunn skrev (På 28.8.2001 den 21.42):

Fastlegen min hadde god erfaring med bruk av T3, ved depresjoner. Jeg har ikke brukt det selv, men diskuterte det litt med ham i forbindelse med informasjon jeg hadde kommet over på internett.

Takk for svar - er det mulig å få navn på fastlegen din, Jorunn, eller få mer informasjon om hans behandling av andre pasienter med T3 - legen min er helt ukjent med dette legemiddelet, så det hadde vært fint med råd fra en "kollega".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...