Gå til innhold

NHD: bra at anorektikere behandles sammen?

Anbefalte innlegg

Gjest trådstarter
Skrevet

Er det bra at folk med spiseforstyrrelser og særlig anoreksi blir behandlet sammen? Vil ikke konkurranseinnstinktet om å bli tynnes kunne ødelegge for behandlingen? Og blir de ikke lett trigget av de andre anorektikerne?

Har du noen tanker og erfaringer rundt dette?

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg har sjelden opplevd at noe er bare bra og uten en eneste ulempe/bivirkning.

Anoreksi er meget vanskelig å behandle og krever høy kompetanse hos personalet. Totalt sett mener jeg at spesialavdelinger vil gi bedre behandling enn å spre anorektikerne rundt i sengeposter med "hummer og kanari".

Tross dette ser jeg klart utfordringene med det du beskriver.

Gjest trådstarter
Skrevet

Jeg har sjelden opplevd at noe er bare bra og uten en eneste ulempe/bivirkning.

Anoreksi er meget vanskelig å behandle og krever høy kompetanse hos personalet. Totalt sett mener jeg at spesialavdelinger vil gi bedre behandling enn å spre anorektikerne rundt i sengeposter med "hummer og kanari".

Tross dette ser jeg klart utfordringene med det du beskriver.

jeg hørte en gang om et behandlingsopplegg hvor halvparten av jentene i gruppa var anorektikere og den andre halvparten slet med andre ting som angst, depresjon personlighetsforstyrrelser og selvskading, Det som var i fokus for alle var dårlig selvfølelse.

Nå fikk jeg ikke med meg, ,hvordan dette gikk til slutt. Men har du tro på at noe sånt kan fungere?

Gjest tufsssa
Skrevet

De må jo lære seg at det alltid vil finnes folk som er tynnere enn dem, uten at de skal ty til umodne løsninger som å sulte seg av den grunn =)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...