AnonymBruker Skrevet 18. mars Skrevet 18. mars For meg er det høyst privat hva jeg gjør og ikke gjør i sengen. Jeg er prippen, jeg vet det. Burde jeg allikevel svare på behandleren sine spørsmål? Anonymkode: cd6e5...255 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 18. mars Skrevet 18. mars Andre som er sjenerte som meg? Anonymkode: cd6e5...255 0 Siter
Sakura Skrevet 18. mars Skrevet 18. mars Det var nå et frekt spørsmål av en behandler synes nå jeg sex er nå en privat ting. 0 Siter
Vendi Skrevet 18. mars Skrevet 18. mars (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): For meg er det høyst privat hva jeg gjør og ikke gjør i sengen. Jeg er prippen, jeg vet det. Burde jeg allikevel svare på behandleren sine spørsmål? Anonymkode: cd6e5...255 Behandler spør vel ikke hva du gjør og ikke gjør i senga? Det trenger du ikke å svare på. Men spørsmål om du for tiden har normal eller lavere/høyere sexlyst bør gå bra. Det kan være nyttig for behandler å vite i vurderingen av deg. Endret 18. mars av Vendi 0 Siter
Drømmeautomat Skrevet 18. mars Skrevet 18. mars Seksualitet er en viktig del av de fleste menneskers liv. Å spørre om det syns jeg er minst like naturlig som å spørre hvordan det går på jobb. Jeg forteller både om hva som skjer i senga og hva jeg fantaserer om til behandler når det er relevant. Men du bestemmer hva du vil svare på eller ikke. Det er din terapi! 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 18. mars Skrevet 18. mars Drømmeautomat skrev (10 minutter siden): Seksualitet er en viktig del av de fleste menneskers liv. Å spørre om det syns jeg er minst like naturlig som å spørre hvordan det går på jobb. Jeg forteller både om hva som skjer i senga og hva jeg fantaserer om til behandler når det er relevant. Men du bestemmer hva du vil svare på eller ikke. Det er din terapi! Det er utrolig hvor forskjellige vi er. Bra for deg at du er så frigjort. Anonymkode: cd6e5...255 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 18. mars Skrevet 18. mars Vendi skrev (1 time siden): Behandler spør vel ikke hva du gjør og ikke gjør i senga? Det trenger du ikke å svare på. Men spørsmål om du for tiden har normal eller lavere/høyere sexlyst bør gå bra. Det kan være nyttig for behandler å vite i vurderingen av deg. Nei, terapeuten spør ikke hva jeg gjør og ikke. Jeg skjønner at spørsmål kan være relevant ved depresjon slik jeg har. Allikevel ser jeg ikke hva informasjonen skal føre til. Anonymkode: cd6e5...255 0 Siter
nachnoo Skrevet 18. mars Skrevet 18. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): For meg er det høyst privat hva jeg gjør og ikke gjør i sengen. Jeg er prippen, jeg vet det. Burde jeg allikevel svare på behandleren sine spørsmål? Anonymkode: cd6e5...255 Ja, det bør du. Endring i seksuell lyst og aktivitet er av betydning for diagnostikken av flere sykdommer. Seksuell lyst/libido hører til "naturlige funksjoner" på linje med matlyst. 1 Siter
XbellaX Skrevet 18. mars Skrevet 18. mars AnonymBruker skrev (3 timer siden): For meg er det høyst privat hva jeg gjør og ikke gjør i sengen. Jeg er prippen, jeg vet det. Burde jeg allikevel svare på behandleren sine spørsmål? Anonymkode: cd6e5...255 Det er helt naturlig og flott av din behandler å spørre om. Det viser bare at vedkommende følger med i timen. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 18. mars Skrevet 18. mars nachnoo skrev (19 minutter siden): Ja, det bør du. Endring i seksuell lyst og aktivitet er av betydning for diagnostikken av flere sykdommer. Seksuell lyst/libido hører til "naturlige funksjoner" på linje med matlyst. Når du sier det så var det en av punktene vi snakket om da jeg fikk bipolar lidelse-diagnosen. Anonymkode: cd6e5...255 2 Siter
stjernestøv Skrevet 18. mars Skrevet 18. mars Det er veldig kleint det ja og jeg kommer aldri til å snakke om det mer, det er privat ja. Tror ikke de er så vant til det som de skal ha det til, merket nok stemningen. 0 Siter
psykedeliker Skrevet 18. mars Skrevet 18. mars Jeg ble aldri spurt om dette, men det kunne blitt riktig morsomt. Hadde pugget manus og alt sammen. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 18. mars Skrevet 18. mars stjernestøv skrev (39 minutter siden): Det er veldig kleint det ja og jeg kommer aldri til å snakke om det mer, det er privat ja. Tror ikke de er så vant til det som de skal ha det til, merket nok stemningen. Jeg så at hun ene behandleren min som spurte meg spurte på en veldig forsiktig måte, kanskje hun så for seg at jeg ville reagere med å bli flau over spørsmålet. Anonymkode: cd6e5...255 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 18. mars Skrevet 18. mars psykedeliker skrev (27 minutter siden): Jeg ble aldri spurt om dette, men det kunne blitt riktig morsomt. Hadde pugget manus og alt sammen. Var du deprimert? Det var da jeg fikk spørsmålet. Anonymkode: cd6e5...255 0 Siter
stjernestøv Skrevet 18. mars Skrevet 18. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg så at hun ene behandleren min som spurte meg spurte på en veldig forsiktig måte, kanskje hun så for seg at jeg ville reagere med å bli flau over spørsmålet. Anonymkode: cd6e5...255 Ja jeg var ikke flau men kleint. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 18. mars Skrevet 18. mars stjernestøv skrev (6 minutter siden): Ja jeg var ikke flau men kleint. Var det i forbindelse med depresjon du ble spurt? Anonymkode: cd6e5...255 0 Siter
psykedeliker Skrevet 18. mars Skrevet 18. mars AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Var du deprimert? Det var da jeg fikk spørsmålet. Jeg har gått flere runder, men ikke primært for depresjon. Uansett ble jeg fratatt muligheten til å briljere med saftige manussexbeskrivelser, og få et anerkjennende, men kanskje litt flaut, blikk fra behandler. Det gikk imidlertid litt bedre da jeg var på arbeidsevnevurderingssamtale hos NAV, men det er en annen historie. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 18. mars Skrevet 18. mars psykedeliker skrev (2 minutter siden): Jeg har gått flere runder, men ikke primært for depresjon. Uansett ble jeg fratatt muligheten til å briljere med saftige manussexbeskrivelser, og få et anerkjennende, men kanskje litt flaut, blikk fra behandler. Det gikk imidlertid litt bedre da jeg var på arbeidsevnevurderingssamtale hos NAV, men det er en annen historie. Snakket du om sexlivet ditt hos NAV? Anonymkode: cd6e5...255 0 Siter
psykedeliker Skrevet 18. mars Skrevet 18. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Snakket du om sexlivet ditt hos NAV? Nei, men jeg ble spurt om jeg la noe seksuelt i det å bli berørt tilfeldig av andre. Det var et oppfølgingsspørsmål til noe annet. Men jeg har egentlig gitt opp å noen gang få muligheten til å svare på sex-spørsmål fra en offentlig ansatt, selv om det står i manus. (Hans Skjervheim refererte til det i -57, men kanskje praksisen har endret seg siden da.) 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 18. mars Skrevet 18. mars psykedeliker skrev (16 minutter siden): Nei, men jeg ble spurt om jeg la noe seksuelt i det å bli berørt tilfeldig av andre. Det var et oppfølgingsspørsmål til noe annet. Men jeg har egentlig gitt opp å noen gang få muligheten til å svare på sex-spørsmål fra en offentlig ansatt, selv om det står i manus. (Hans Skjervheim refererte til det i -57, men kanskje praksisen har endret seg siden da.) Hva med å ta det opp selv? Anonymkode: cd6e5...255 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.