Gå til innhold

mye bruk av paracet, høy feber

Anbefalte innlegg

Gjest abraxas

Kom nylig hjem fra en relativt mislykket sydentur. Jeg hadde aldri vært i syden før, og reagerte på heten med sterk hodepine. For å få noe ut av ferien, ikke bare ligge på hotellrommet med smerter, tok jeg paracet 1 gang hver dag i 7 dager (2 tabletter hver gang). Jeg hatet å gjøre det, for selv om jeg er vant til å ta smertestillende, merker jeg det på magen at jeg har tatt mange tabletter. Er livredd for å ta flere.

Samtidig har jeg, etter å ha kommet hjem, fått kraftig influensa (muligens lungebetennelse? - kjenner igjen en del av symptomene), med feber nær 40. Tør ikke ta febernedsettende tabletter av redsel for å skade magen, men det er grusomt å ha så høy feber også. Hva bør jeg gjøre? (Har legetime til mandag, men det kjennes leeenge til...)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/34138-mye-bruk-av-paracet-h%C3%B8y-feber/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed

Jeg foreslår at du kontakter lege idag for en vurdering av feberen.

To tabletter Paracet daglig i en uke, vil normalt ikke føre til endringer i magens funksjon eller trivsel eller påvirke leveren i en grad som gir symptomer eller grunn til bekymring.

Midler som Ibux, Naproxen, Dispril og lignende kan derimot irritere magesekken.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...