Gjest sven Skrevet 29. august 2001 Del Skrevet 29. august 2001 hei!jeg misbrukte litt narkotika i ca.2 år for 16 år siden er nå 36 år.siden ungdomsskolen har jeg slitt med store konsentasjonsproblemer og sterk søvntrang på dag tid,sluttet med stoff uten hjelp,kontaktet lege om mine problemer,fortalte om misbruket,ble sendt til psykolog,han fant meg normal,men sendte meg vidre til nevrolog pga. han fikk mistanke om narkolepsi,både min bestefar og en tante og 2 andre familimedlemmer har denne diagnosen.en grundig utrednig der og på rikshospitelet med all verdens tester som er mulig kunne de ikke påvise narkolepsi,men skepsissen pga. mitt misbruk forstår jeg og ble heller ikke da hjulpet vidre.nevrologen har jeg senere vært i kontakt med samt primærlegen og etter jevlig prøver og samtaler er de enige om att sykehistorien min peker i den retningen,men at jeg befinner meg i et grense land,har derfor det siste året fått provigil(modafinil)som hjelper noe,men jeg har mått sagt opp 50% av jobben for og klare verdagen+flyttet i campingvogn pga. utgiftene,siden jeg ikke har noen diagnose er jeg jo uten trygderettigheter ok jeg skal nok klare meg,men sosialt sett er det bare jobb og søvn så det er slitsomt.nevrologen har nå henvist meg vidre til nevrolog hesla som skal være spessialist håper det.jeg syntes når alt annet av sykdommer kan uttelukkes av spesialister gjennom 15 år og problemene fortsatt er der som kan dokumenteres av en nevrolog gjennom 15 år,så syntes jeg at ikke min fortid skal ødelegge+at vi har flere i familien som har narkolepsi,unne fått hjelp,lurte på hva dere mener om dette? mvh.sven 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/34147-t%C3%B8mrer/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed Skrevet 30. august 2001 Del Skrevet 30. august 2001 Hvorvidt du har narkolepsi kan jeg ikke vurdere pr. brev, men jeg er enig i at et isolert misbruk for 16 år siden og deretter varsom omgang med rusmidler tilsier at du bør få adekvat behandling hvis du nå trenger behandling for narkolepsi. Legene dine kan dog vurdere dette bedre enn jeg ettersom jeg ikke kjenner deg. Tretthet kan natuarligvis skyldes en rekke andre årsaker enn narkolepsi, men det har sikkert legene din tenkt på. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/34147-t%C3%B8mrer/#findComment-132314 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.