Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisann. Vil først få takke for en kjempefin tjeneste her på nettet!!

Jeg er 22 år gammel, og er sterkt plaget med urinveisinfeksjon-UVI.

Symptomer: hyppig vannlating med små mengder urin, svie ved vannlating, varme, smerte og trykk i underlivet, generell dårlig allmenntilstand, noen ganger spor av blod i urin.

Jeg har hatt flere, og lange kurer med antibiotika. Mellom 5 og 11 dager lange kurer. Trimoteprim ble jeg svært dårlig av. Seroxat ble jeg ikke så dårlig av, men infeksjonen kom igjen med en gang. Akkurat nå går jeg på Keflex, og er blitt skikkelig syk av kuren. Har vært inne til ultralydundersøkelse, uten resultat. Får kraftige sopp-angrep i skjeden, diare og enorme humørsvingninger av antibiotika.

Har også prøvd flere typer helsekostmidler. Tranebær, løvetann-te, uvacin (apotek-vare). Jeg drikker masse vann, vasker meg med lactacyd og har god hygiene. Jeg går på do etter samleie, og passer på å ikke sitte på kalde flater. Jeg tror virkelig jeg er en av dem som har prøvd alt. (Til og med healing !!)

Jeg er så frustrert og lei av dette, at jeg holder på å gi opp.

Mine spørsmål er:

Hva er egentlig UVI?

Hvorfor kommer det igjen?

Er det noe mer jeg kan gjøre? (Noe jeg har glemt??)

Helsekostmidler virker ofte best når urinen er basisk. Strider ikke dette mot legens råd om å surne urinen med blant annet C-vitamin??

Er det i det hele tatt mulig å bli kvitt UVI, eller må jeg belage meg på å leve med dette??

Føler meg redd og usikker. Ønsker mest av alt å bli tatt på alvor av noen som vet hva de snakker om, og vet hvordan jeg har det. Setter stor pris på enhver tilbakemelding.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/34171-flere-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-om-uvi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sigurd Kulseng-Hanssen, gynekolog

UVI står for urinveisinfeksjon som er et felles begrep for betennele i blære og betennelse i nyrebekken. De symptomene du beskriver passer med betennelse i blæren "blærekatarr". Betennelsen skyldes at bakterier kommer fra området rundt endetarmen og skjedemunningen og kommer seg opp gjennom urinrøret og skaper betennelse i slimhinnen i blæren. Hvorfor noen mennesker lettere får slik infeksjon vet vi ikke så veldig mye om. Men noen får det lettere. Jeg synes det høres ut som du har prøvet alle de råd som vanligvis gis. Erfaringsmessig trives de bakteriene som forårsaker blærekatarr dårligere i sur urin enn i alkalisk. Derfor rådet om å gjøre urinen sur. Det er nok noen pasienter som sliter med disse plagene i lange perioder av livet. Det du ikke har prøvet er lamgtidsbehandling (6 mnd) med antibiotica. Kanskje kan du snakke med legen din om det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...