Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt vondt i ryggen et par måneder nå med strålinger nedover i beina. Var hos kiropraktor i går og han sa at den nederste ryggvirvelen min hadde sklidd ut.

Er kiropraktorere de rette til å helbrede dette? Hvilke andre metoder brukes?

Vil jeg bli bra igjen? Er det noe jeg bør passe meg for? (gåing, bøye meg etc.) Takker for svar!

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed
Skrevet

Leger mener at det er riktig å være avventende dersom det foreligger en skiveutglidning. Man anbefaler jeg gjerne alminnelig aktivitet innenfor smertegrensen. Hvis det foreligger mistanke om trykk mot nerver med ledsagende lammelser, kan operasjon være aktuelt.

Kiropraktorer har en annen tilnærming.

Noe av det som gjør det vanskelig å sammenligne behandlingene er at kiropraktorer nok hyppigere enn leger mener at det foreligger skiveutglidning, og at kiropraktorene således behandler det som leger kanskje vil kalle en skiveskade uten utglidning eller muskel-/senestrekk.

Hvem som har fasiten når det gjelder behanding av ryggsmerter, vet jeg ikke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...