enor Skrevet 29. august 2001 Skrevet 29. august 2001 Har hatt vondt i ryggen et par måneder nå med strålinger nedover i beina. Var hos kiropraktor i går og han sa at den nederste ryggvirvelen min hadde sklidd ut. Er kiropraktorere de rette til å helbrede dette? Hvilke andre metoder brukes? Vil jeg bli bra igjen? Er det noe jeg bør passe meg for? (gåing, bøye meg etc.) Takker for svar! 0 Siter
Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed Skrevet 30. august 2001 Skrevet 30. august 2001 Leger mener at det er riktig å være avventende dersom det foreligger en skiveutglidning. Man anbefaler jeg gjerne alminnelig aktivitet innenfor smertegrensen. Hvis det foreligger mistanke om trykk mot nerver med ledsagende lammelser, kan operasjon være aktuelt. Kiropraktorer har en annen tilnærming. Noe av det som gjør det vanskelig å sammenligne behandlingene er at kiropraktorer nok hyppigere enn leger mener at det foreligger skiveutglidning, og at kiropraktorene således behandler det som leger kanskje vil kalle en skiveskade uten utglidning eller muskel-/senestrekk. Hvem som har fasiten når det gjelder behanding av ryggsmerter, vet jeg ikke. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.