Gå til innhold

Blir ikke kvitt halsevonde

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde i noen år 3-4 halsebetennelser i året, men fikk Dalacin, som satte en effektiv stopper på problemet i 1992. Det har nå startet opp igjen, og har nå hatt 2 ganger betennelse siste år, og siste gang for ca. halvannen måned siden. Denne gangen har halsevonden ikke gitt seg og jeg går stadig med feber på 38 grader. Har vært hos legen som tok blodprøve i fingeren for å se om det fortsatt var infeksjon, men den var negativ. Det ble også tatt prøve i tilfelle kyssesyke som var negativ. Sistnevnte prøve ble ikke sendt videre til et større laboratorium. Hva kan årsaken være til at jeg fortsatt har vondt i halsen og går med feber?

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed
Skrevet

Det kan jeg dessverre ikke avgjøre pr. brev, men en vanlig mikrobiologisk halsprøve er et aktuelt tiltak for å komme nærmere hva som er årsaken til plagene dine.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...