Gå til innhold

går opp i vekt uten grunn

Anbefalte innlegg

Gjest tynn_mann

Jeg har hele livet mitt vært veldig tynn , høyde 191cm, vekt 70 kg. Jeg er 37 år og mann.

Vekten har holdt seg på dette nivået uansett hva jeg har spist eller gjort.

Men det siste året har det skjedd endringer med kroppen min. Jeg har gått opp 8 kg på under 1 år. Veier nå 78kg. Hvordan er dette mulig? Jeg har ikke spist verken mer eller mindre enn tidligere og er ikke noe mindre fysisk aktiv. Jeg har alltid vært tynn og nesten undervektig så gleden ved å gå opp noen kilo var positiv men jeg går opp 1 kg i måneden og mitt spørsmål er om det har skjedd noe med forbrenningen min? Jeg går ikke på medisiner.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/34192-g%C3%A5r-opp-i-vekt-uten-grunn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hallo!!

Det er jo ganske lite når du nesten er to meter høy!!!

Ikke bekymre deg...du er slank nok...du skulle kanskje tenke på å øke vekta litt?

har ikke peiling på sånt, men hat du har gått opp 8kg på et år er liiiiiiiiite jeg er 14 år og har gått opp myyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyye mer enn deg.....

*har diabetes*

Du er jo kommet i en alder hvor det er ganske vanlig at en legger på seg litt uten at en har forandret på matvaner eller levesett. Det såkalte "alderstillegget". ;-) Kan jo rett og slett være det som skjer.

Men du får nok et godt svar fra legen her neste gang han er innom tenker jeg.

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed

Forbrenningen avtar litt med alderen. Det kan således være en medvirkende årsak. Ellers skal det ikke så store endringer til i aktivitetsnivået og kostholdet før vekten går opp.

Dersom du tenker at vektøkningen kanskje skyldes sykdom, synes jeg du bør kontakte legen din for en samtale/undersøkelse.

hallo!!

Det er jo ganske lite når du nesten er to meter høy!!!

Ikke bekymre deg...du er slank nok...du skulle kanskje tenke på å øke vekta litt?

har ikke peiling på sånt, men hat du har gått opp 8kg på et år er liiiiiiiiite jeg er 14 år og har gått opp myyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyye mer enn deg.....

*har diabetes*

Jeg støtter Asterix, alderstillegg må en regne med

og du er jo høy og slank fremdeles som

mange av oss kvinner liker.

Men du kan jo kontakte lege

for å måle stoffskiftet f.eks?Jeg er 35 og merker forandringer i kroppen ved

at former forandrer seg litt,

selv om jeg spiser det samme

og har et sundt kosthold med

litt trim.

Så dette er vel litt alderstillegg.

MVH. fornøyd med kroppen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...