Gå til innhold

søk lege når du trenger det - en utslitt frase

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Kommer med et innlegg til allmenmedisin. Det er tull det som sies og gjentas for ofte at dersom du har problemer eller har noe som "vises" så bør du søke lege. Dette er bare tull - og det vet det norske helsevesenet - fordi de lever av masse folk som kommer med forskjellige og diffuse problemer (spesielt kvinner). Jeg hadde et signifikant problem for under ett år med hjertet (var ikke klar over det da) siden viste det seg at det slo ut på EKG og arbeids-EKG - men fikk forklaring at siden du har psykiske problemer (ikke viste at de store årene aorta var tette) så er det ditt eget problem og du selv som forårsaker disse problemene! Det var ingen flere prøver - ingen flere undersøkelser om der var andre ting, men kun det psykiske som "forklarte" mine problemer. Derfor sier jeg til dere allmenmedisinere - dere har tre "båser hvor dere putter folk i når dere ikke kan/eller vil undersøke, nemlig; virus, psykisk eller kvinneproblemer! Dere er ikke det "hakk bedre enn i middelalderen hvor livmoren ble omtalt som "hysteria".

Jeg har ingen tillit til dere!!

annerledes

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed
Skrevet

Jeg forstår godt at din tillit til leger er tynnslitt dersom en viktig diagnose er oversett.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...