Gjest høstløv Skrevet 26. januar 2010 Skrevet 26. januar 2010 Skaff deg høns. Vi hadde høns i hagen, da jeg var barn. Det var gøy å kunne gå i hønsehuset og hente varme egg. Vi fikk eggedosis også, herlig! nå tørr man jo ikke lage eggedosis av frykt for salmonellainfeksjon. 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 26. januar 2010 Skrevet 26. januar 2010 Vi hadde høns i hagen, da jeg var barn. Det var gøy å kunne gå i hønsehuset og hente varme egg. Vi fikk eggedosis også, herlig! nå tørr man jo ikke lage eggedosis av frykt for salmonellainfeksjon. Vi har også alltid hatt høns. Noe så koslig. :0) 0 Siter
Gjest Tuppetitt Skrevet 26. januar 2010 Skrevet 26. januar 2010 Vi har også alltid hatt høns. Noe så koslig. :0) Sov de i senga din? 0 Siter
Gjest Tuppetitt Skrevet 26. januar 2010 Skrevet 26. januar 2010 Vi hadde høns i hagen, da jeg var barn. Det var gøy å kunne gå i hønsehuset og hente varme egg. Vi fikk eggedosis også, herlig! nå tørr man jo ikke lage eggedosis av frykt for salmonellainfeksjon. Høres koselig ut. Gøy å bo på en bondegård! 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 26. januar 2010 Skrevet 26. januar 2010 Høres koselig ut. Gøy å bo på en bondegård! Vi bodde ikke på bondegård, men i et villastrøk, der det dengang var det lov å ha tupper i hagen. Kyllinger fikk vi også, noen små gule garnnøster. 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 26. januar 2010 Skrevet 26. januar 2010 Sov de i senga din? Nei. Men jeg hadde dem med rundt i dukkevognen. Der satt så de fint at. ;p 0 Siter
Gjest Tuppetitt Skrevet 30. januar 2010 Skrevet 30. januar 2010 Nei. Men jeg hadde dem med rundt i dukkevognen. Der satt så de fint at. ;p Så koselig :-) 0 Siter
Gjest Tuppetitt Skrevet 30. januar 2010 Skrevet 30. januar 2010 Skaff deg høns. Har ikke råd til å bygge en hønsegård desverre. 0 Siter
morsan Skrevet 30. januar 2010 Skrevet 30. januar 2010 Vi hadde høns i hagen, da jeg var barn. Det var gøy å kunne gå i hønsehuset og hente varme egg. Vi fikk eggedosis også, herlig! nå tørr man jo ikke lage eggedosis av frykt for salmonellainfeksjon. ''nå tørr man jo ikke lage eggedosis av frykt for salmonellainfeksjon.'' Gjør man ikke? Ikke så ofte vi har det, men sikkert mindre enn et år siden sist. Burde jeg la være? 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 30. januar 2010 Skrevet 30. januar 2010 ''nå tørr man jo ikke lage eggedosis av frykt for salmonellainfeksjon.'' Gjør man ikke? Ikke så ofte vi har det, men sikkert mindre enn et år siden sist. Burde jeg la være? ''Ikke så ofte vi har det, men sikkert mindre enn et år siden sist. Burde jeg la være?'' Håper du tuller, morsan, norske egg er trygge! 0 Siter
morsan Skrevet 30. januar 2010 Skrevet 30. januar 2010 ''Ikke så ofte vi har det, men sikkert mindre enn et år siden sist. Burde jeg la være?'' Håper du tuller, morsan, norske egg er trygge! Ja, jeg mente det også - elelrs ville jeg vel ikke ha laget eggedosis:-) Men jeg spør altså høstløv om hvorfor hun skrev det hun skrev. 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 30. januar 2010 Skrevet 30. januar 2010 Ja, jeg mente det også - elelrs ville jeg vel ikke ha laget eggedosis:-) Men jeg spør altså høstløv om hvorfor hun skrev det hun skrev. Jeg elsker egg! *skal ta meg av høstløv, ja* 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 30. januar 2010 Skrevet 30. januar 2010 Vi hadde høns i hagen, da jeg var barn. Det var gøy å kunne gå i hønsehuset og hente varme egg. Vi fikk eggedosis også, herlig! nå tørr man jo ikke lage eggedosis av frykt for salmonellainfeksjon. ''Vi fikk eggedosis også, herlig! nå tørr man jo ikke lage eggedosis av frykt for salmonellainfeksjon.'' Bor du i Danmark? Norske egg er friske fra alle sykdommer, så her kan du bade i eggedosis;))) 0 Siter
Lillemus Skrevet 30. januar 2010 Skrevet 30. januar 2010 ''nå tørr man jo ikke lage eggedosis av frykt for salmonellainfeksjon.'' Gjør man ikke? Ikke så ofte vi har det, men sikkert mindre enn et år siden sist. Burde jeg la være? Har man i det hele tatt funnet salmonella i norske egg? 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 30. januar 2010 Skrevet 30. januar 2010 Har man i det hele tatt funnet salmonella i norske egg? Nei;) 0 Siter
Lillemus Skrevet 30. januar 2010 Skrevet 30. januar 2010 Nei;) Det var det jeg trodde ja, at norske egg var helt trygge. ) 0 Siter
morsan Skrevet 30. januar 2010 Skrevet 30. januar 2010 Har man i det hele tatt funnet salmonella i norske egg? har ikke hørt om det - var derfor jeg stusset :-) 0 Siter
morsan Skrevet 30. januar 2010 Skrevet 30. januar 2010 Nei;) http://matportalen.no/artikler/2004/5/i_danmark_spiser_de_ikke_raa_egg_paa_grunn_av_salmonella._kan_man_spise_eggedosis_i_norge En "spør eksperter"-artikkel jeg fant :-) Riktignok noen år gammel, men jeg har ikke hørt at dette ikke lenger skal gjelde i Norge :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.