Gå til innhold

Hvordan forholde meg til en psykopat?

Anbefalte innlegg

Gjest LEI av svigerfar
Skrevet

Jeg tror min svigerfar er det. Han er i hvertfall veldig kontrollerende og dominerende. Tåler ikke å bli irettesagt, da blir han sint.

Eks: Han kaller meg "filéte", fordi jeg er tynn. Jeg har sagt at han skal slutte med det, og jeg ble irritert her en dag på han. Da sa han bare " nok, nok nok" til meg. Jeg fikk med andre ord ikke lov å si ifra. Enn om han bare kunne sagt: Unnskyld, det var ikke meningen å såre deg"?

Han klapser hunden vår hardt i hodet eller på kroppen, det er hans måte og kose på. Jeg sier at han skal slutte, men han fortsetter bare, da han mener at hunden liker det.

Han kan klapse svigermor på kinnet på "tull", eller sin sønn på baken på "tull". Sønnen er 31 år.

Da han var i 20 årene brukte han å leke " basketball" med brystene til lillesøsteren sin som var 5 år yngre.

Han er brautende og skal høres under samtaler da familien er samlet. Han gjør "aldri" noe galt. Blir sur og mutt om han blir irettesagt.

Jeg tror jeg eksploderer snart. Hva er det som feiler denne mannen? Bør vi holde avstand? Hadde det vært opp til meg, hadde jeg aldri ville sett denne mannen igjen!

Videoannonse
Annonse
Gjest bjelleklang
Skrevet

Jeg aner ikke hva som feiler mannen, men overbærenhet kan fungere. Vi kan kun føle oss irriterte hvis vi lar oss irritere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...