Gå til innhold

Deprimert, eller bare normalt neffor?

Anbefalte innlegg

Gjest ambivalent
Skrevet

Jeg har mindre energi enn tidligere, ofte blir jeg sint og lei meg helt uten grunn, og jeg gråter lett. Ofte har jeg tenkt på selvmord, og sett for meg hvordan jeg skulle gjort det. Dette er periodevis, men jeg tror ikke jeg er bipolar, siden jeg jevnt over er nedstemt eller har tilnærma normalt stemningsleie, men periodevis er svært nede. Jeg føler meg mer ensom enn noen gang, og føler at jeg har mistet/fått dårligere forhold til flere venner. Det føles ut som at hodet mitt er fullt, og jeg drukner i mine egne tanker. Det er nesten umulig å ta en avgjørelse. Jeg stresser meg opp for veldig mye. Jeg går på et studie som er kjent for å være stressende, og har i tillegg et kjærlighetsforhold som føles vanskelig å takle. Har du noen råd for hvordan jeg burde ta tak i dette? Det er så vanskelig når det går i perioder. Noen gode selvhjelpsbøker kanskje?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror du er deprimert. I alle fall har du symptomer på det, og du ser det er mer enn vanlig. Første skritt er å ta en tur til fastlegen. Denne kan hjelpe deg med henvisning til spesialist (psykolog eller psykiater), samtaler i påvente av terapi om du skulle ønske det, eventuelt vurdere om det er grunnlag for å forsøke noe antidepressiva.

Er noe dritt å ha det sånn - håper du vil få den hjelpen du trenger!

Skrevet

Har du vært hos legen og snakket med han/henne om dette? Det kan være du trenger noen å snakke med, evt antidepressiv medisin. Du skal i hvert fall ikke ha det slik.

Da jeg var dypt deprimert, hadde jeg nytte av å lese bøkene til dr. Ingward Wilhelmsen. De var også lettleste.

God bedring :-)

Skrevet

Jeg tror du er deprimert. I alle fall har du symptomer på det, og du ser det er mer enn vanlig. Første skritt er å ta en tur til fastlegen. Denne kan hjelpe deg med henvisning til spesialist (psykolog eller psykiater), samtaler i påvente av terapi om du skulle ønske det, eventuelt vurdere om det er grunnlag for å forsøke noe antidepressiva.

Er noe dritt å ha det sånn - håper du vil få den hjelpen du trenger!

Lykketyvene av Arne Repål og Torkil Berge.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...