Gå til innhold

Finnes det en kur mot eksem??

Anbefalte innlegg

Har hele vinterhalvåret slitt med eksem på ene hånden, noen ganger klør det slik at jeg får lyst å amputere hele hånden......

Bruker å smøre med "Dexem" krem pga at den ikke inneholder kortison, er litt skeptisk til å bruke det. Bør jo ikke bruke kortison over lang tid uansett, så da hjelper det lite. Finnes det ingenting som kan "kurere" denne irriterende eksemen?? Virker som det blir værre av kulde, såpe, sitrusfrukter, osv, men bortsett fra å holde seg borte fra det (og kulden er jo litt vanskelig å unngå) - HVA kan man gjøre???

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/342046-finnes-det-en-kur-mot-eksem/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

I barne- og ungdomsår slet jeg og mitt søsken veldig med eksem. Av vår farmasøyt-tante ble vi anbefalt karbamid-krem.

Kanskje det er verd et forsøk? Du kan i alle fall ta det opp med et klokt hode på apoteket.

Ønsker deg all lykke til. Vet hvor vondt og frustrerende det er å slite med den slags.

God kveld fra

Kanskje du kan få legen til å skrive ut en tetracyclin-kur til deg? Det hjelper veldig for mange... eller ta sol? Det hjalp venninna mi som var veldig plaget med eksem tidligere.

Alternativt kan du få fastlegen til å henvise deg videre til hudspesialist. Der får du hjelp.

Kanskje du kan få legen til å skrive ut en tetracyclin-kur til deg? Det hjelper veldig for mange... eller ta sol? Det hjalp venninna mi som var veldig plaget med eksem tidligere.

Alternativt kan du få fastlegen til å henvise deg videre til hudspesialist. Der får du hjelp.

Tetracyclin, trodde det bare var mot kviser jeg. Men skal høre med legen. Og evt få henvisning til hudlege.. For dette er skikkelig irriterende!

Annonse

Hei,

I barne- og ungdomsår slet jeg og mitt søsken veldig med eksem. Av vår farmasøyt-tante ble vi anbefalt karbamid-krem.

Kanskje det er verd et forsøk? Du kan i alle fall ta det opp med et klokt hode på apoteket.

Ønsker deg all lykke til. Vet hvor vondt og frustrerende det er å slite med den slags.

God kveld fra

Ok, skal sjekke det ut - takk!

Kuldekrem, har det et spesielt navn eller heter det bare det? Og hvor får man tak i disse, på apoteket? Opplever du at eksemen går helt vekk, eller?

den fra sebamed fra apoteket er bra. tror det er det den heter.

smører jeg på flere ganger om dagen så kan det forsvinne ja.. :) men så kommer det tilbake om jeg glemmer å smøre..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...