Gå til innhold

Smørbrød med en vri?

Anbefalte innlegg

Gjest vistamin

I neste bursdagslag har jeg lyst til å gjøre noe annerledes med matserveringen. Vanligvis er det karbonadesmørbrød eller gryte, men jeg er litt lei det nå. Men jeg kommer ikke på noe annet fristende som ikke er for innviklet og som skal for det meste lages i forveien. Gjerne kald mat. Forslag?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/342057-sm%C3%B8rbr%C3%B8d-med-en-vri/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest vistamin

Glemte at det stod smørbrød i overskriften jeg.

tapas er slett ikke dumt! Men jeg tenker alltid på det som veldig mye jobb, fordi jeg må lage så mange retter for at det skal bli et skikkelig måltid. Men jeg kan google noen oppskrifter, kanskje jeg finner noe nytt. takk:)

Gjest annlovinda

Nå er det ikke smørbrød jeg kommer med forslag på heller.

Men vi serverer ofte lasagne m/salat og hvitløksrundstykker i bursdager og slike anledninger. Da lager jeg gjerne lasagnen dagen i forveien, slik at den bare skal stekes rett før gjestene kommer. Salaten gjør jeg ferdig tidlig på formiddagen. Også bruker jeg slike hatting frosne små baguetter som det er hvitløkssmør i. De steker da sammen lasagnen de siste 8 min i ovene. Dette liker både de små og store i vår familie.

Annonse

Smørbrødkake?

Vil tro du kan finne greie oppskrifter om du søker på smörgåstårta.

Jeg har en god oppskrift, men selvsagt ikke her.

Fyllet består av tunfisk, rødløk, chreme fresh og majones. Høres definitivt ikke godt ut, men det er bare himmelsk:-)

Her er i hvert fall et godt bilde.

http://aggiespot.blogspot.com/2009/11/smrgastarta.html

Nja, jeg vet ikke om dette passer seg i selskaper eller ikke, men velger likevel å komme med et (populært) forslag og som godt kan lages dagen i forveien - faktisk også fryses og er like god:

Du får kjøpt billige baguetter som er halv stekte (Rema?). Likedan kjøttdeig. Du trenger også ost, evt løk, paprika, mais eller annet grønt samt tacokrydder.

Slik gjør du. (Ikke stek baguettene). Stek kjøttdeigen og tilsett tacokrxdderet. Ha dette oppi baguettene. Legg grønn sakene oppå der og ha på ost (skiver) til slutt som du også legger slik at de kommer litt over kanten på baguetten.

Stek de like før servering, evt legg de i f.eks alu.folie og la de ligge i stek ovnen på svak varme slik at de holder seg varme.

"Bærre lækkert!"

(Salat kan også serveres ved siden av?)

Nå på vinteren kan det være godt med varm suppe. Enkelt og greit å servere til mange. Lag en stor gryte f.eks minstrone- eller tomatsuppe og bak en foccatia som du serverer til.

Ellers synes jeg lasagneforslaget til annlovinda var bra. Veldig greit med noe du kan lage i en stor form kvelden i forveien. Jeg har tidligere lagt ut en oppskrift her på en kyllingform som også funker fint til mange mennesker. Den finner du hvis du søker på "paprikakylling". :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...