Gå til innhold

Vil ikke treffe eksen hans, jeg


Gjest Lillajag

Anbefalte innlegg

Gjest Lillajag

Min samboer og jeg er bedt med pä cafe-besök pä söndag sammen med noen gamle studievenner av ham. Deriblant er hans ex-kjäreste. Jeg har sagt at jeg ikke har lyst til ä väre med, men han sier han vil ha meg med og at han ikke har lyst til ä gä hvis jeg ikke blir med.

Ex-kjärestens kjäreste er ogsä med sä sänn sett er det jo greit..

Men jeg orker bare ikke tanken pä ä sitte der sammen med en gruppe fremmede og väre avslappende og naturlig ovenfor ex'n hans. Er jeg urimelig?

Han sier at hun ikke har noen som helst pävirkning pä ham - og at forholdet deres ikke kan sammenlignes med värt forhold. De var sammen i 6 mnd og det er 2 är siden.

Vad tycks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig med typen din, egentlig... Hva er det du er redd for?

Det hadde ikke gjort meg noe. Men om du synes det er ubehagelig, så synes jeg likevel han skal la deg slippe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Det er ikke vanskelig å ane, på innlegget ditt, at du vil slippe å treffe din samboers x.

Selv om det ikke betyr noe for din samboer å møte x-en, gjør det tydeligvis det for deg. Jeg tror ikke du har annet valg enn å forklare han dette (tydelig). Vil han forstå det bedre hvis du sier at du er redd for at å møte hans x vil kunne ødelegge for deg. Dersom han fortsatt ikke respekterer din vilje, får du overveie å kvinne deg opp med enda tydeligere protest. Du bestemmer vel over deg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, jeg forstår godt hvordan det kjennes å treffe gamle ex'er! Ikke særlig hyggelig... selv får jeg i alle fall en ganske ekkel følelse i magen!

Likevel så tror jeg at jeg synes at du skal bli med på det café-besøket.. du må liksom heve deg over ex-kjæresten hans! Vise at du VET at han elsker DEG! Kanskje fortelle han på forhånd at du er litt usikker, og gjerne kunne ønske at han var litt ekstra oppmerksom på deg akkurat da?

Sånn kan "møte med ex'er" bli til en nesten fornøyelig stund..hehe..

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med Flua. Men jeg forstår av personlig erfaring at det ikke er direkte behagelig. Jeg har truffet eksen hans et par ganger og de er venner fortsatt, men jeg føler meg alltid på en måte truet når hun er der, selv om jeg vet at de er ferdige med hverandre.Så jeg forstår deg, men jeg syns du burde føye deg litt..og det burde kanskje han også, hvis han vet du er urolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lillajag

Jeg er enig med Flua. Men jeg forstår av personlig erfaring at det ikke er direkte behagelig. Jeg har truffet eksen hans et par ganger og de er venner fortsatt, men jeg føler meg alltid på en måte truet når hun er der, selv om jeg vet at de er ferdige med hverandre.Så jeg forstår deg, men jeg syns du burde føye deg litt..og det burde kanskje han også, hvis han vet du er urolig.

Takk for svar!

Joda, han er egentlig veldig forstäelsesfull og han er alltid veldig hengiven mot meg, ogsä blant venner og familie. Han sier han skal väre x-tra oppmerksom mot meg hvis jeg blir med.

Han sier ogsä at han skjönner det hvis jeg ikke vil, men han blir glad hvis jeg er med.

Kanskje er det sant som noen av dere sier; jeg fär jo sjansen til ä vise ovenfor henne at han elsker meg og at vi hörer sammen - pä en mäte de aldri gjorde fordi han ikke ville binde seg skikkelig til henne.

Höres sikkert barnslig ut, men..jeg hadde sikkert likt den fölelsen ogsä! Kanskje det likevel hadde värt greit og ha truffet henne en gang - sä blir det kanskje litt 'mindre farlig' hvis vi treffer henne en annen gang.

Ha en fin kveld :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...