Gå til innhold

Jeg har en iransk venn

Gjest jeg vil være anonym nå

Anbefalte innlegg

I en diskusjon på jobben før helgen fortalte jeg om min iranske venn. En dame var kjapp opp og sa at iranere var grusomme, det hadde hun lest i "Ikke uten min datter". Da hun ble svart av alle de andre rundt bordet sto hun snurt opp og sa at hun aldri ville stole på iranere, det var da noe annet enn nordmenn. Jeg er stolt av at jeg greide å si tilbake at dette var både dumt og stygt å si.

Etterpå kom både de med innvandrerbakgrunn og utenlandske nav i tillegg til dem som er gift med slike og klappet meg på skulderen og takket meg med tårer i øynene. Hvor ender dette egentlig. Når skal nordmenn forstå at det finnes vanlige mennesker med følelser overalt?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/342217-jeg-har-en-iransk-venn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uvitenhet er skummelt.

Selvsagt finnes det slemme iranere, akkurat som det finnes slemme nordmenn.

Samtidig finnes det fantastiske iranere, akkurat som det finnes fantastiske nordmenn :)

Min venn er fantastisk:-). Han er en meget oppegående og vel utdannet mann. Siden det er 80 millioner iranere kan vi anslå den maskuline halvdelen til å være ca. 40 millioner. Det ville vært rart om ikke det er forskjelligheter;-)

Men poenget mitt er at det burde være forbudt å snakke slik på et arbeidssted hvor man sårer flere av sine kollegaer. "Ikke mobb kameraten min";-)

Min venn er fantastisk:-). Han er en meget oppegående og vel utdannet mann. Siden det er 80 millioner iranere kan vi anslå den maskuline halvdelen til å være ca. 40 millioner. Det ville vært rart om ikke det er forskjelligheter;-)

Men poenget mitt er at det burde være forbudt å snakke slik på et arbeidssted hvor man sårer flere av sine kollegaer. "Ikke mobb kameraten min";-)

"Men poenget mitt er at det burde være forbudt å snakke slik på et arbeidssted hvor man sårer flere av sine kollegaer. "Ikke mobb kameraten min";-)"

ENIG!

Denne dama dummet seg kraftig ut ved å gi uttrykk for slike intolerante meninger ovenfor andre!

Hun kan selvsagt mene hva hun vil, men bør da isåfall ha vett på å holde det for seg selv.

Godt at du satte henne på plass!

Det er jeg enig i. Ville hun sagt det samme om en fra et annet land?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...