Gå til innhold

tips ang. gamle sengeklær

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Fenrisulven

Min farmor var god på å veve filleryer til hytter og sånt - antakelig av blant annet sengetøy.

Sånt skulle en kunnet - og hatt vev til - og tid til! ;=)

På det lokale dagsenteret for eldre vever de ryer av bla. gammelt sengetøy.

På åpendag er disse det første som blir solgt.

Annonse

Gjest Fenrisulven

''Vet du om noe sted hvor de tar imot gamle sengeklær for å veve av?''

Enig, hadde vært kjekt å vite hvor en kunne gjøre av det utslitte, uten å kaste det i søpla!

Tar ikke Fretex i mot da, går ikke det til madrassfyll tro

*sjekker fretex.no*

Gjest Fenrisulven

Kanskje det :-)

Har dog egentlig ikke så mye gammelt sengetøy at det er noe egentlig problem. Stort sett går det til skopuss og sånt. Men kjekt å vite :-)

Mente jeg hadde lest noe slikt på fretex.no en gang, men det virker ikke slik.

Kun det som er rent, pent og salgbart.

Min farmor var god på å veve filleryer til hytter og sånt - antakelig av blant annet sengetøy.

Sånt skulle en kunnet - og hatt vev til - og tid til! ;=)

Min mormor vevde mange ryer:-) tror til og med brudekjolen hennes havna i en rye...;-) Hun giftet seg på prestens kontor under krigen, og kjolen var derfor bare en vanlig penkjole.

Jeg har noen av hennes gamle ryer på loftet. :-)

Min mormor vevde mange ryer:-) tror til og med brudekjolen hennes havna i en rye...;-) Hun giftet seg på prestens kontor under krigen, og kjolen var derfor bare en vanlig penkjole.

Jeg har noen av hennes gamle ryer på loftet. :-)

Farmor hadde også filleryer som hun hadde vevd, tror jeg. Pappa har dem fremdeles.

Men hvordan vasker en egentlig flere meter lange filleryer? Regner med at de pappa har ikke er vasket på årevis.... :-((((

Annonse

Gjest Elextra

Farmor hadde også filleryer som hun hadde vevd, tror jeg. Pappa har dem fremdeles.

Men hvordan vasker en egentlig flere meter lange filleryer? Regner med at de pappa har ikke er vasket på årevis.... :-((((

''Men hvordan vasker en egentlig flere meter lange filleryer? Regner med at de pappa har ikke er vasket på årevis.... :-((((''

På hytta har vi noen filleryer som er mange tiår gamle - og jeg aner ikke om de noen gang har vært vasket! :) *urk*

Jeg har brukt vaskemaskinen, men så er ikke de jeg har så veldig lange.. Kanskje hvis du har tilgang på industrivaskemaskin eller leverer det inn til et vaskeri?

''Men hvordan vasker en egentlig flere meter lange filleryer? Regner med at de pappa har ikke er vasket på årevis.... :-((((''

På hytta har vi noen filleryer som er mange tiår gamle - og jeg aner ikke om de noen gang har vært vasket! :) *urk*

Kremt - jeg turde ikke å si det i stad - men farmor døde for ti år siden, og jeg er 99,9% sikker på at pappa ikke har vasket dem etterpå. Farmor var veldig huslig, men akkurat når hun vasket dem sist, er jo temmelig usikkert.....

Jeg har brukt vaskemaskinen, men så er ikke de jeg har så veldig lange.. Kanskje hvis du har tilgang på industrivaskemaskin eller leverer det inn til et vaskeri?

De går ikke inn i en vaskemaskin. Hadde sikkert vært lurt og få vasket dem skikkelig en gang ja.

Jeg har ikke vasket mine... men de lligger på gulvet på loftsboden, da, så det får gå! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...