nick Skrevet 1. februar 2010 Skrevet 1. februar 2010 Denne saken er en potensiell bombe som kan ekspessavslutte en del karrierer, En forsvarsminister, en forsvarssjef og en utenriksminister sitter i stoler med utskytning nå om dagen. Først, når en utlending stikker av til utlandet med et norsk/utenlandsk barn, så betegnes dette som kidnapping. Når nordmenn gjør det samme, så er det en redningsoperasjon. Det er mildlest talt oppsiktsvekkende når privatpersoner får tilgang til å bruke forsvarets spesialpersonell, og det er utenkelig at dette har skjedd uten klarering fra høyeste hold. I motsatt fall betyr dette at vi har personell under forsvarets kommando som opptrer som leiesoldater. Utenkelig! Så vi står tilbake med en nasjonal innblanding i en skilsmissesak der den ene, norske parten har hevd på sannheten. Ikke rart de forskjellig involverte har mistet taleevnen. Det kan ikke være enkelt å koordinere uttalelsene på såpass kort tid. http://www.dagbladet.no/2010/02/01/nyheter/utenriks/skah/marokko/10192028/ 0 Siter
Bookworm Skrevet 1. februar 2010 Skrevet 1. februar 2010 Kjempevanskelig sak, men jeg er enig med deg i at her har folk tydeligvis tatt den _norske_ morens side... Ja, Skah kidnappet vel barna den gang han tok de med seg til Marokko - men var det egentlig noe annet moren gjorde da hun tok de tilbake? Barna har dobbelt statsborgerskap, og Skah hadde vel en Marokkans dom på at han skulle ha barna - moren en norsk dom - hvem har da retten på sin side. Det som er totalt feil i denne saken er at norske myndigheter direkte eller indirekte har involvert seg i "frigjøringen" av disse barna... Når dette er sagt; jeg synes helt klart at barna skal være hos sin mor i denne saken - så den har fått et greit utfall, selv om metodene er mildt sagt spekulative. Men jeg skjønner at moren i sin deseprasjon gjør alt hun kan for å komme til en løsning. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.