Gå til innhold

Far har ikke samvær

Anbefalte innlegg

hei

jeg er mor til to på 10 og 12 år.

vi har vært gjennom mange rettsaker ang barnefordeling,de ble hos meg.faren laget sine egne ønsker og jeg gikk med på dem.han fikk de innvilget på rettsmøter.det var at han skulle ha de igjen hver 2,helg,etter å nesten ikke hatt dem noenting førut.

så går det 2,helger med samvær.så vil han plutselig ikke ha de mere .sist dette fungerte med hver 2,helg,var januar 2008.

siden har han bare hatt de en uke på sommeren og en dag innemellom.og han vil bare ha den eldste,ikke den yngste,han favoriserer barna,den yngste skjønner jo ingenting "hvorfor skal ikke jeg til pappa?"hva skal vi si??

jeg har latt bidraget stå på stedet hvil for å hindre mere krangling.

men han har de jo nesten ikke ,hva bør jeg gjøre?

han kan plutselig sende sms om at han skal ha de hver 2,helg igjen,og da må vi bet,gebyr til nav for igjen å gjøre om bidraget,dette kan vi jo ikke gjøre hele tiden.

han ser aldri barna lenger,han nekter min nye mann og være med på møter ang unga på skola.(han kommer aldri selv)

jeg er oppgitt....

noen råd????hjelp

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/342257-far-har-ikke-samv%C3%A6r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du en flink advokat? Tror jeg i så fall ville tatt en runde til med vedkommende og fått gode råd om hvordan forholde seg til dette.

I mellomtiden sparer du selvfølgelig på alt av dokumentasjon. SMS, e-poster o.l. Du kan komme til å få god bruk for det.

Har du en flink advokat? Tror jeg i så fall ville tatt en runde til med vedkommende og fått gode råd om hvordan forholde seg til dette.

I mellomtiden sparer du selvfølgelig på alt av dokumentasjon. SMS, e-poster o.l. Du kan komme til å få god bruk for det.

nei vi har ingen advokater nå.det er avslutta.

har gjemt noen sms,

Jeg ville gjenopptatt kontakt med advokaten min for en skikkelig prat om disse tingene. Det har jo holdt på en stund nå, og er uforutsigbart for barna og deg.

ja det er det,umulig å vite,det beste er å fått hele foreldreansvaret selv og at han ikke hadde hatt de i det hele tatt..

mindre problemer slik,ha finnes jo ikke interessert.

ja det er det,umulig å vite,det beste er å fått hele foreldreansvaret selv og at han ikke hadde hatt de i det hele tatt..

Og hvis det er det du vil, er jo veien å gå via advokaten i første omgang :)

Annonse

Høres ut som det beste både, for deg og barna, er at han ikke har noen samværsordning. Da vet dere ihvertfall hva dere har å forholde dere til, og slipper usikkerhet og skuffelser.

Synes derfor du bør gå inn for å få foreldreansvaret alene, - selvom dette innebærer en ny runde i retten.

I mellomtiden bør du samle på all dokumentasjon som viser at han ikke har barna til avtalte tider. Ta vare på mailer, sms, og lag dine egne notater for når han har brutt samværsordningen.

Det høres ut som du har tungtveiende bevis for å få medhold i dette. Og da bør jo bidragsordningen vurderes tilsvarende.

En annen ting er at barna dine nå begynner å bli så store at de selv kan ha et ord med i laget.

Hvis de selv ikke ønsker fast samvær med far, skal dette tas hensyn til i vurderingen.

Han kan jo beholde sin "besøksrett" til å ta kontakt og være sammen med barna av og til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...