Bookworm Skrevet 1. februar 2010 Skrevet 1. februar 2010 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=583753 Et nytt bidrag til debatten:-) Hva skal man si til dette da? 0 Siter
Gjest Niccola Skrevet 1. februar 2010 Skrevet 1. februar 2010 Heh, den var spesiell. ''Han etterlyser et mer avslappet forhold til alkohol i Norge'' Ja, for det er et innmari anstrengt forhold vi har i dag..? 0 Siter
Katt-ja Skrevet 1. februar 2010 Skrevet 1. februar 2010 Han var jo dansk, det forklarer noe :-) Husker et kolikk-råd i en gammel barnelege-bok - at det som hjalp var et glass rødvin - til moren... Men det var vel ikke for ammingen, men derimot morens nerver ;-) 0 Siter
Katt-ja Skrevet 1. februar 2010 Skrevet 1. februar 2010 Heh, den var spesiell. ''Han etterlyser et mer avslappet forhold til alkohol i Norge'' Ja, for det er et innmari anstrengt forhold vi har i dag..? Danskene synes nok at vi er litt snerpete på alkoholpolitikk ;-) 0 Siter
Gjest Niccola Skrevet 1. februar 2010 Skrevet 1. februar 2010 Danskene synes nok at vi er litt snerpete på alkoholpolitikk ;-) Ikke bare danskene, men til og med de danske prestene er mer liberale til alkohol enn oss nordmenn ;o) 0 Siter
Gjest kinelle Skrevet 1. februar 2010 Skrevet 1. februar 2010 Er enig i at Norge har en ganske snerpete alkoholpolitikk, men derifra til å anbefale vin før amming er det milelangt. Jeg er helt i mot alkohol under svangerskapet. Men etter fødselen synes jeg mor har lov å ta seg et glass innomellom. Men drikke etter amming og pumpe melk slik at hun ikke ammer med alkohol i blodet. 0 Siter
Dorthe Skrevet 2. februar 2010 Skrevet 2. februar 2010 Han var jo dansk, det forklarer noe :-) Husker et kolikk-råd i en gammel barnelege-bok - at det som hjalp var et glass rødvin - til moren... Men det var vel ikke for ammingen, men derimot morens nerver ;-) Min minste fikk kolikk av rødvin så det var helt uaktuelt. Men det var den gangen vi drakk rødvin lovlig på klinikken og fikk være der noen dager 0 Siter
Bookworm Skrevet 2. februar 2010 Forfatter Skrevet 2. februar 2010 Er enig i at Norge har en ganske snerpete alkoholpolitikk, men derifra til å anbefale vin før amming er det milelangt. Jeg er helt i mot alkohol under svangerskapet. Men etter fødselen synes jeg mor har lov å ta seg et glass innomellom. Men drikke etter amming og pumpe melk slik at hun ikke ammer med alkohol i blodet. Joda, strengt og snerpene kanskje - men å anbefale å drikke alkohol for at barnet skal roe seg ned i dåpen er å dra det litt langt i liberal retning:-) 0 Siter
Gjest kinelle Skrevet 2. februar 2010 Skrevet 2. februar 2010 Joda, strengt og snerpene kanskje - men å anbefale å drikke alkohol for at barnet skal roe seg ned i dåpen er å dra det litt langt i liberal retning:-) ''men å anbefale å drikke alkohol for at barnet skal roe seg ned i dåpen er å dra det litt langt i liberal retning:-)'' så enig, så enig ) den gyldne middelvei som det så fint heter er kanskje et bedre utgangspunkt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.