Gå til innhold

angst for å kjøre på glatta

Anbefalte innlegg

Jeg er livredd. Gruer meg i dagevis, men er avhengig av bil for å komme

meg på jobb. Jeg skjelver når jeg kjører. Er totalt utslitt når jeg kommer

frem.

Jeg kjører sakte, men problemet er at det alltid kommer biler bak. Kjører

til side der jeg kan, men det er ikke alle plasser det er mulig. Blir

stresset når det kommer biler bak meg, og jeg prøver å kjøre fortere, men

er redd.

Er det noen behandlingsform for "angst for glattkjøring"? Kan det hjelpe med en økning på fluanxol? Ellers bruker jeg ad.

Fortsetter under...

Det var en ny tanke. Jeg kan kjøre på glatta. Det er bare angsten

som stadig blir verre. Økning av fluanxol, vil ikke det ha noen hensikt?

Når jeg brukte andre medisiner, så var jeg ganske avslappet når jeg

kjørte, men jeg husker ikke hvilke medisiner jeg brukte da.

Ta et glattkjøringskurs. Kontakt en kjøreskole, de er garantert behjelpelige med det, men det koster nok litt da.

Jeg har gått å tenkt på det nå, men jeg tror det er lang ventetid på det,

og det er nå det er så glatte veger. Ellers er det ikke så ofte vi har snø

her.

Annonse

Glattkjøringskurs er vel og bra, men problemet med det er at det er relativt kortvarig. Det er ikke et sted du kan slenge litt rundt med bilen uten at det er farlig da? En stor åpen plass, du kan leke deg litt på uten at noen henger seg opp i det?

Da lærer du hvordan bilen oppfører seg og du lærer hvordan du skal hente den inn igjen og ikke minst du vil føle deg tryggere på bilen og hva som skjer.

Eller du kan bli med meg og kjøre billøp:-)

Jeg har gått å tenkt på det nå, men jeg tror det er lang ventetid på det,

og det er nå det er så glatte veger. Ellers er det ikke så ofte vi har snø

her.

Glattkjøringskurs er det hele året, de kjører på oljet (?) bane, ikke noe problem.

I tillegg til forslaget om glattkjøringskurs, mener jeg det også finnes to andre alternativer; for det første å betale for noen timer med en kjørelærer på det føret som er nå - dette vil kanskje gjøre deg trygg og gi deg nok erfaring - alternativt høre om det er noen i omgangskretsen din som trives med kjøring på glatt føre og som kan tenke å være med deg ut noen ganger.

Du blir i allefall ikke bedre av å kjøre på dårlig føre av å ikke kjøre.

I tillegg til forslaget om glattkjøringskurs, mener jeg det også finnes to andre alternativer; for det første å betale for noen timer med en kjørelærer på det føret som er nå - dette vil kanskje gjøre deg trygg og gi deg nok erfaring - alternativt høre om det er noen i omgangskretsen din som trives med kjøring på glatt føre og som kan tenke å være med deg ut noen ganger.

Du blir i allefall ikke bedre av å kjøre på dårlig føre av å ikke kjøre.

Støtter forslaget om å ta noen kjøretimer! :)

Gjest Mirakelet

Du skal ikke bry deg med de andre bilene, man skal tilpasse farta etter forholdene.

Er det glatt sier det seg selv at å følge fartsgrensa, f.eks. 80 ikke går.

Merket det selv en dag jeg kjørte, d var is og kjente jeg mista "bakkekontakta" om jeg kjørte over 60. Mange menn er sånn de skal kjøre fartsgrensa eller over uansett... uten å tenke på konsekvensene. De skal ligge bak ræva på en...uten å tenke på at man faktisk har mye større bremselengde når det er glatt.

Gjest hypnotika

Jeg fikk det sånn etter en bilulykke. Det eneste som hjalp meg var å kjøre så mye som mulig. Med en gang jeg begynte å grue meg, tok jeg bilen og kjørte en tur.

Jeg lærte til slutt at de fleste av bilturene gikk greit, uten de store uhell. Nå tenker jeg at det er sikkert farlig å kjøre bil, jeg kan komme ut for et uhell, men det er farlig å leve uansett. Man kan faktisk dø av det, uansett hva man gjør eller ikke.

Det hjalp også litt å kjøre 4-hjulsdrevet bil. Føler meg litt tryggere da.

Du skal ikke bry deg med de andre bilene, man skal tilpasse farta etter forholdene.

Er det glatt sier det seg selv at å følge fartsgrensa, f.eks. 80 ikke går.

Merket det selv en dag jeg kjørte, d var is og kjente jeg mista "bakkekontakta" om jeg kjørte over 60. Mange menn er sånn de skal kjøre fartsgrensa eller over uansett... uten å tenke på konsekvensene. De skal ligge bak ræva på en...uten å tenke på at man faktisk har mye større bremselengde når det er glatt.

Det er riktig det du sier, men det er viktig at du kjører til side av og til og slipper de andre forbi. Det er nordmenn svært lite flinke til.

Annonse

Det er riktig det du sier, men det er viktig at du kjører til side av og til og slipper de andre forbi. Det er nordmenn svært lite flinke til.

Det er heldigvis lite bil der, men så er det en smal veg og den som

blir sist prioritert til å saltes og strøs.

De som kjører den vegen er kjent for å kjøre fort.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...