Gå til innhold

Toyota RAV, diesel eller bensin?

Anbefalte innlegg

No når eg har gitt bort CR-Ven min, har eg begynt å tenke på ny bil. Har lyst å prøve Toyota RAV. Har tenkt bensinbil, men så var det ein som sa eg måtte kjøpe diesel. Det blir mest småkøyring (til butikken, og sånn.)

Er det nokon som kan sei meg fordelar/ulemper med diesel kontra bensin?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/342358-toyota-rav-diesel-eller-bensin/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Diesel er billigere enn bensin, men motoren trenger lengre tid til å varme opp. Den drar mere strøm ved oppstart, så på min diesel har jeg satt inn en vedlikeholdslader for batteriet for å unngå at det tømmes. Jeg har også mye småkjøring.

Du får ikke 10 stykker inn i en RAV 4, diesel eller ikke

Diesel er billigere enn bensin, men motoren trenger lengre tid til å varme opp. Den drar mere strøm ved oppstart, så på min diesel har jeg satt inn en vedlikeholdslader for batteriet for å unngå at det tømmes. Jeg har også mye småkjøring.

''Du får ikke 10 stykker inn i en RAV 4, diesel eller ikke''

Nei, det skal være sikkert. Den har et sørgelig lite bagasjoerom også. Og det min kjære kaller løsningen med at bagasjeromsdøra åpnes til siden og ikke oppover egner seg ikke på trykk for å si det sånn, men om man har henger på bilen får man altså ikke opp bakluka.... Forholdsvis upraktisk.

Men at han burde tatt seg litt bedre tid før akkurat det bilkjøpet - ja. :o)

Takk for svar :-) Tenker det blir bensin. Har Honda CR-V no. Det er vel ikkje store forskjellen på dei to bilane!?

Annonse

''Du får ikke 10 stykker inn i en RAV 4, diesel eller ikke''

Nei, det skal være sikkert. Den har et sørgelig lite bagasjoerom også. Og det min kjære kaller løsningen med at bagasjeromsdøra åpnes til siden og ikke oppover egner seg ikke på trykk for å si det sånn, men om man har henger på bilen får man altså ikke opp bakluka.... Forholdsvis upraktisk.

Men at han burde tatt seg litt bedre tid før akkurat det bilkjøpet - ja. :o)

Litt knøete den bakdøra. På Honda CR-V er bakvinduet hengsla oppe, mens resten av døra har sidehengsler. Er heile døra på Toyotaen sidehengsla?

Litt knøete den bakdøra. På Honda CR-V er bakvinduet hengsla oppe, mens resten av døra har sidehengsler. Er heile døra på Toyotaen sidehengsla?

Hele døra er sidehengslet ja. Idiotisk nok. Men RAVen blir ikke familie så veldig mange år til høres det ut for. *Hehe*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...