Gå til innhold

PC fra Dell


Anbefalte innlegg

Gjest Shira :o)

Noen som har erfaring med kjøp av PC fra Dell.no?

Det frister med den servicen de har med at jeg kan få PCèn fikset med en gang, dersom det er noe. Jeg vil helst unngå som jeg har måttet tidligere, med innsending og venting i evigheter på å få den tilbake. Dell har verksted her jeg bor.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/342359-pc-fra-dell/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Shira :o)

Kjøpte ein gong PC frå Dell, men har ikkje hatt behov for å få den fiksa så eg veit ikkje korleis det verkar.

Med min vanlige flaks når det gjelder ting jeg kjøper, så må den nok fikses ;o)

Kanskje med en slik fiksegaranti, så slipper jeg at den trenger noe fiksing, he he.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/342359-pc-fra-dell/#findComment-2895662
Del på andre sider

Gjest aldri Dell igjen

Hva mener du fikset med en gang? Dell lovte meg at noen skulle komme hjem til meg og fikse pc'n det første året, hvis jeg tegnet ekstra forsikring. Jommen sa jeg smør.

Jeg har aldri hatt så mye tull med noen pc som jeg har hatt med min Dell, - og servicen har vært elendig. Noen hjemmeservice som jeg ble "lurt" til å betale, har jeg ikke fått i det hele tatt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/342359-pc-fra-dell/#findComment-2895678
Del på andre sider

Annonse

Gjest Shira :o)

Hva mener du fikset med en gang? Dell lovte meg at noen skulle komme hjem til meg og fikse pc'n det første året, hvis jeg tegnet ekstra forsikring. Jommen sa jeg smør.

Jeg har aldri hatt så mye tull med noen pc som jeg har hatt med min Dell, - og servicen har vært elendig. Noen hjemmeservice som jeg ble "lurt" til å betale, har jeg ikke fått i det hele tatt.

Det er 3 forskjellige forsikringer jeg kan velge, den ene er at de kommer hjem. Det trenger jeg ikke, jeg kan levere den på verkstedet selv.

Hm, så du er ikke fornøyd. Hvilket merke mener du er best da?

Og hva oppgir de som grunn at du ikke får det du har betalt for?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/342359-pc-fra-dell/#findComment-2895682
Del på andre sider

Gjest aldri Dell igjen

[quote name=Shira :o)' timestamp='1265188034' post='4299617]

Det er 3 forskjellige forsikringer jeg kan velge, den ene er at de kommer hjem. Det trenger jeg ikke, jeg kan levere den på verkstedet selv.

Hm, så du er ikke fornøyd. Hvilket merke mener du er best da?

Og hva oppgir de som grunn at du ikke får det du har betalt for?

Jeg har måttet sitte i timevis i support-telefonen deres for å endre ditt og datt i innstillinger. Det har stadig på nytt blitt feil.

Etter kjøpet, første gang jeg ringte, forklarte de at det var bare dersom man måtte skifte fysisk komponenter i harddisken, at de kom hjem til meg for dette. Dette er jo veldig sjelden. Det selgeren hadde forklart til meg i telefonen, før kjøp, var jo at de kom hjem også for å gå gjennom pc'n og endre feil som oppsto på Softwaren. Det har nemlig vært utrolig mye feil med Vista'en.

Som travel småbarnsmor har jeg sjelden tid til å holde på så mye med support-telefoner, som jeg har måttet gjøre med denne Dell'en. Jeg angrer på at jeg ikke kjøpte noe annet.

Fortsatt skjer det stadig tull.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/342359-pc-fra-dell/#findComment-2895756
Del på andre sider

Hei,

Dell er sikkert en grei nok maskin, men det er såpass mye som er "annerledes" og spesielt, at det blir ofte mer komplisert.

Jeg ville valgt enten Toshiba eller Lenovo. Begge disse kommer meget bra ut i tester om pålitelighet, osv. Jeg har hatt Toshibaer (3-4 stykker, selvsagt) i bruk nærmest kontinuerlig siden 1996 (!) (slukker ikke om natten), og jeg har ikke hatt noen problemer med dem. De har vært på reise med meg i Afrika, Latin-Amerika, Asia og Europa.

Lenovo er også solid bygget.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/342359-pc-fra-dell/#findComment-2895778
Del på andre sider

"HP, som er verdens største pc-produsent, topper skadestatistikken med en feilrate på over 25 prosent i løpet av tre år. HP blir tett etterfulgt av Gateway, Acer og Lenovo.

Asus er den mest pålitelige av pc-produsentene med en feilrate på 15,6 prosent i løpet av de tre første årene. Toshiba, Sony og Apple følger rett bak med en feilrate på henholdsvis 15,7, 16,8 og 17,4 prosent."

"I en nylig rapport fra Rescuecom kom for øvrig Asus best ut, etterfulgt av Apple, Lenovo og Toshiba. Også her kom HP sist."

Kilde: http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=592497

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/342359-pc-fra-dell/#findComment-2895786
Del på andre sider

I min familie kjøpte vi 2 identiske, dyre, Dellmaskiner. Disse maskinene kom med en neste dag fix garanti. Min maskin har gått feilfritt, den andre hostet og harket. Etter konsultasjon med support (inkludert) så sendte de en reparatør neste dag for å skifte deler. Vedkommende som har maskinen bor litt utenfor Dell sitt kjerneområde kan man si, så reparatøren kom med fly og drosje for å gjøre dette.

Maskinen ble ikke bedre, så etter en ny supportrunde (support sitter i Canada) så kom reparatøren tilbake og skiftet flere deler. Fly og drosje.

Maskinen ble ikke bedre, så support foreslo å bytte litt rundt på RAM brikkene. Da fikset den seg. Nye RAM brikker ble sendt og eieren skiftet disse selv. Maskinen har gått feilfritt siden.

Det hadde blitt billigere om Dell hadde sendt en ny PC pr post, men det er vanskelig å klage over den supporten de leverer.

Jeg har ikke noen betenkeligheter med å kjøpe en ny Dell, men jeg skal ha samme type support som jeg fikk da jeg kjøpte den jeg har nå.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/342359-pc-fra-dell/#findComment-2895862
Del på andre sider

Gjest annlovinda

Vi har hatt Dell på jobb - men holder på å bytte ut nå - vi bytter til noe annet enn Dell nå - men ikke fordi vi ikke har vært fornøyd - er helelr pga dataansvarlig har andre kontakter og avtaler som er mer gunstig. vi har vært veldig fornøyd med dell-maskinene på jobb.

Jeg kjøpte en Dell-maskin til privat bruk, bærbar. Den var jeg ikke fornøyd med. Der røyk den ene strømforsyneren etter den andre - men selve pc var jo egentlig grei den - bortsett alle strømforsyningene jeg måtte kjøpe. Den første fikk jeg gratis - men de 4 neste i løpet av 2 år måtte jeg kjøpe selv - det ble i grunn dyrt. Men jeg var nok veldig uheldig med min pc - for andre ansatte her kjøpte også dell-pc og var fornøyde med sin.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/342359-pc-fra-dell/#findComment-2895874
Del på andre sider

Annonse

Gjest Shira :o)

Hei,

Dell er sikkert en grei nok maskin, men det er såpass mye som er "annerledes" og spesielt, at det blir ofte mer komplisert.

Jeg ville valgt enten Toshiba eller Lenovo. Begge disse kommer meget bra ut i tester om pålitelighet, osv. Jeg har hatt Toshibaer (3-4 stykker, selvsagt) i bruk nærmest kontinuerlig siden 1996 (!) (slukker ikke om natten), og jeg har ikke hatt noen problemer med dem. De har vært på reise med meg i Afrika, Latin-Amerika, Asia og Europa.

Lenovo er også solid bygget.

Med vennlig hilsen

Vi har en Lenovomaskin i hus allerede, super maskin! Jeg vil ha egen, som ikke trenger takler så mye, surfing, tekstbehandling o.l. Så jeg ønsker meg derfor litt annerledes design, Lenovo er litt traust i design ;o)

Toshiba kan jeg kikke på. Takk for svar :o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/342359-pc-fra-dell/#findComment-2895909
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

"HP, som er verdens største pc-produsent, topper skadestatistikken med en feilrate på over 25 prosent i løpet av tre år. HP blir tett etterfulgt av Gateway, Acer og Lenovo.

Asus er den mest pålitelige av pc-produsentene med en feilrate på 15,6 prosent i løpet av de tre første årene. Toshiba, Sony og Apple følger rett bak med en feilrate på henholdsvis 15,7, 16,8 og 17,4 prosent."

"I en nylig rapport fra Rescuecom kom for øvrig Asus best ut, etterfulgt av Apple, Lenovo og Toshiba. Også her kom HP sist."

Kilde: http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=592497

Jeg har hatt Asus nå i flere år, fornøyd i grunn, men nå er den sliten. Takk for linker.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/342359-pc-fra-dell/#findComment-2895911
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

I min familie kjøpte vi 2 identiske, dyre, Dellmaskiner. Disse maskinene kom med en neste dag fix garanti. Min maskin har gått feilfritt, den andre hostet og harket. Etter konsultasjon med support (inkludert) så sendte de en reparatør neste dag for å skifte deler. Vedkommende som har maskinen bor litt utenfor Dell sitt kjerneområde kan man si, så reparatøren kom med fly og drosje for å gjøre dette.

Maskinen ble ikke bedre, så etter en ny supportrunde (support sitter i Canada) så kom reparatøren tilbake og skiftet flere deler. Fly og drosje.

Maskinen ble ikke bedre, så support foreslo å bytte litt rundt på RAM brikkene. Da fikset den seg. Nye RAM brikker ble sendt og eieren skiftet disse selv. Maskinen har gått feilfritt siden.

Det hadde blitt billigere om Dell hadde sendt en ny PC pr post, men det er vanskelig å klage over den supporten de leverer.

Jeg har ikke noen betenkeligheter med å kjøpe en ny Dell, men jeg skal ha samme type support som jeg fikk da jeg kjøpte den jeg har nå.

Jøss, det må jeg si, fly og greier, ja da kan man ikke klage på servicen. Her hos meg er det faktisk verksted, tro det eller ei, jeg bor ikke i Oslo eller Bergen for å si det slik ;o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/342359-pc-fra-dell/#findComment-2895914
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Vi har hatt Dell på jobb - men holder på å bytte ut nå - vi bytter til noe annet enn Dell nå - men ikke fordi vi ikke har vært fornøyd - er helelr pga dataansvarlig har andre kontakter og avtaler som er mer gunstig. vi har vært veldig fornøyd med dell-maskinene på jobb.

Jeg kjøpte en Dell-maskin til privat bruk, bærbar. Den var jeg ikke fornøyd med. Der røyk den ene strømforsyneren etter den andre - men selve pc var jo egentlig grei den - bortsett alle strømforsyningene jeg måtte kjøpe. Den første fikk jeg gratis - men de 4 neste i løpet av 2 år måtte jeg kjøpe selv - det ble i grunn dyrt. Men jeg var nok veldig uheldig med min pc - for andre ansatte her kjøpte også dell-pc og var fornøyde med sin.

Det er jo noen ganger slik, noen er strålende fornøyd, og så kommer det noen produkter som ikke fungerer, og bruker blir selvsagt misfornøyd.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/342359-pc-fra-dell/#findComment-2895915
Del på andre sider

Jeg har bare positive erfaringer med Dell. Og den tjenesten de har Online utgjør en stor % av det jeg er fornøyd med. Slippe å vente i timesvis på å bli oppringt om man da blir det i det hele tatt for en liten "fille ting" og det gratis. Du kobler deg opp og får snakke (chatte) med en online og små problemer blir løst og de hjelper deg å finne de opplysninger du trenger for at de skal kunne hjelpe deg, foreta tester osv. Tommel opp for den tjensten.

De har dessuten bra kundeservice, de vet hva de snakker om når du snakker med dem, de fordummer deg ikke om du ikke kan nok.

Alt i alt, er Dell noe jeg anbefaler til alle, da maskinene deres er overmåte bra for de prisene de operer med.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/342359-pc-fra-dell/#findComment-2895950
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...