Gjest lurer på det jeg Skrevet 3. februar 2010 Skrevet 3. februar 2010 Mitt barn på 17 er deprimert eller nede, gråter en del. Har dårlig selvtillit, og sjenanse. Hva er ulempene ved å begynne med lykkepille/SSRU? Hvor lang tid bruker man vanligvis pillene? Hvordan føler man seg når man en gang slutter med pillene? Er det tilbake til start, eller enda verre? 0 Siter
Gjest hypnotika Skrevet 3. februar 2010 Skrevet 3. februar 2010 Jeg hadde ikke betenkt meg om det hadde vært mitt barn ihvertfall. Hadde jeg fått tilbudet om å bruke slike piller da jeg var ung ville mye vært forandret idag. Om hun har en depresjon kan jo denne bli bedre. Det er viktig å slutte saaakte på sånne piller, da går det oftest veldig bra. Noen må bruke medisiner resten av livet, men jeg ser ikke på dette som et nederlag. Jeg lever heller og har det bra til jeg blir 60 år enn å ha et liv som ikke er så bra. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 3. februar 2010 Skrevet 3. februar 2010 Hva er ulempene ved å begynne med lykkepille/SSRI? S: Ganske mange opplever noe kvalme/ubehag den første uka. Evnen til å oppnå orgasme kan bli svekket. Hvor lang tid bruker man vanligvis pillene? S: Første gangs depresjon 9-12 mnd Hvordan føler man seg når man en gang slutter med pillene? S: Som man var før depresjonen kom. Det er viktig å trappe ned langsomt når en skal slutte. 0 Siter
ink1365380698 Skrevet 4. februar 2010 Skrevet 4. februar 2010 Det er mye snakk om om forferdelige disse pillene er, men sannheten er den at slike historier gjerne opptrer når de ikke har blitt tatt korrekt. Man må trappe dosen gradvis opp, og enda viktigere, gradvis ned. det gjorde jeg. Fikk allikvel et forferderdelige abstineser som gjør at jeg grøsser bare jeg tenker på det. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 4. februar 2010 Skrevet 4. februar 2010 det gjorde jeg. Fikk allikvel et forferderdelige abstineser som gjør at jeg grøsser bare jeg tenker på det. Du er et særtilfelle og kan ikke brukes som eksempel for andre. 0 Siter
Gjest segunda Skrevet 4. februar 2010 Skrevet 4. februar 2010 Hva er ulempene ved å begynne med lykkepille/SSRI? S: Ganske mange opplever noe kvalme/ubehag den første uka. Evnen til å oppnå orgasme kan bli svekket. Hvor lang tid bruker man vanligvis pillene? S: Første gangs depresjon 9-12 mnd Hvordan føler man seg når man en gang slutter med pillene? S: Som man var før depresjonen kom. Det er viktig å trappe ned langsomt når en skal slutte. Du glemmer å ta med bivirkninger som f.eks. de seksuelle. Hvorfor gjør du det? 0 Siter
Gjest segunda Skrevet 4. februar 2010 Skrevet 4. februar 2010 Du er et særtilfelle og kan ikke brukes som eksempel for andre. Er jeg også et særtilfelle som opplevde ubehagelige seksuelle bivirkninger? 0 Siter
Gjest hypnotika Skrevet 4. februar 2010 Skrevet 4. februar 2010 Du glemmer å ta med bivirkninger som f.eks. de seksuelle. Hvorfor gjør du det? Så vidt jeg vet har orgasme noe med seksualitet å gjøre?? -) 0 Siter
Gjest segunda Skrevet 4. februar 2010 Skrevet 4. februar 2010 Så vidt jeg vet har orgasme noe med seksualitet å gjøre?? -) Ja og det er en ganske alvorlig bivirkning hvis evnen til å oppnå orgasme blir kraftig redusert. 0 Siter
Gjest les igjen Skrevet 4. februar 2010 Skrevet 4. februar 2010 Er jeg også et særtilfelle som opplevde ubehagelige seksuelle bivirkninger? Han skriver da om seksuelle bivirkninger! 0 Siter
Gjest hypnotika Skrevet 4. februar 2010 Skrevet 4. februar 2010 Ja og det er en ganske alvorlig bivirkning hvis evnen til å oppnå orgasme blir kraftig redusert. Tror du må lese det han skriver en gang til :-) 0 Siter
Gjest segunda Skrevet 4. februar 2010 Skrevet 4. februar 2010 Tror du må lese det han skriver en gang til :-) Jeg har lest at han skriver at evnen til orgasme blir svekket, men det er ikke den eneste seksuelle bivirkningen. Den er mest alvorlig for menn, men hva med kvinner? Hva med evnen til ereksjon hos menn, hva med evnen til å nyte sex hos kvinner? 0 Siter
Gjest segunda Skrevet 4. februar 2010 Skrevet 4. februar 2010 Han skriver da om seksuelle bivirkninger! NHD utelater alltid å diskutere alvorlige bivirkninger av antidepressiva og fremholder bare det som skal til for å selge mest mulig. Jeg har sluttet å forstå hans rolle på Dol for lenge siden. 0 Siter
Gjest hypnotika Skrevet 4. februar 2010 Skrevet 4. februar 2010 Jeg har lest at han skriver at evnen til orgasme blir svekket, men det er ikke den eneste seksuelle bivirkningen. Den er mest alvorlig for menn, men hva med kvinner? Hva med evnen til ereksjon hos menn, hva med evnen til å nyte sex hos kvinner? Selvsagt burde han kopiere felleskatalogen hver gang han skriver om ssri.:http://go.startsiden.no/go/e/content_results;siteId=230;afu=verden.abcsok.noa47index.html%3Fq%3Dcipralex%26lr%3Dlang_no/http://www.felleskatalogen.no/show.do?filename=/content/preparat-register/C/Cipralex_Lundbeck_83306.html 0 Siter
Gjest segunda Skrevet 4. februar 2010 Skrevet 4. februar 2010 Selvsagt burde han kopiere felleskatalogen hver gang han skriver om ssri.:http://go.startsiden.no/go/e/content_results;siteId=230;afu=verden.abcsok.noa47index.html%3Fq%3Dcipralex%26lr%3Dlang_no/http://www.felleskatalogen.no/show.do?filename=/content/preparat-register/C/Cipralex_Lundbeck_83306.html Hvis du mener det så. Men alvorlig talt det må da være lov å kritisere denne halvguden. 0 Siter
Gjest hypnotika Skrevet 5. februar 2010 Skrevet 5. februar 2010 Hvis du mener det så. Men alvorlig talt det må da være lov å kritisere denne halvguden. Jeg ser ingen halvgud. Jeg ser en som kan hjelpe veldig mange mennesker med det de lurer på i forbindelse med sin psykiske helse og lidelse. Er ikke dette bra så vet ikke jeg? 0 Siter
ink1365380698 Skrevet 5. februar 2010 Skrevet 5. februar 2010 Du er et særtilfelle og kan ikke brukes som eksempel for andre. Jeg vet jeg er en av de som ikke tåler dem, men kjenner faktisk tre som ikke vil slutte på grunn av abstinenser. De har prøvd, men får sånnt ubehag at de velger å stå på lavdose. Jeg kjørte det imellom, men det var hardt- hvis jeg ikke hadde fått panikkangst anfall på dem, hadde jeg valg å gå på lavdose resten av livet jeg og. Var forresten og frigid da jeg gikk på dem, ser det ble diskutert her. Men var herlig likeglad med det meste, også samliv så det gjorde meg ikke noe). Likegyldigheten og følelse av å være sterkere var en positiv virkning for en med gad. Det var anfallene som gjorde at jeg måtte slutte. Og det har jeg ikke hatt hverken før eller siden, så det var cipralex som fremkallte dem.(forgiftningsanfall???) for at jeg ikke tålte dem. 0 Siter
Gjest segunda Skrevet 6. februar 2010 Skrevet 6. februar 2010 Jeg ser ingen halvgud. Jeg ser en som kan hjelpe veldig mange mennesker med det de lurer på i forbindelse med sin psykiske helse og lidelse. Er ikke dette bra så vet ikke jeg? Jo det er kjempebra, men mennesker med psykiske lidelser har -forhapentligvis - en egen vilje og meninger. De ma ha lov til a fortelle hvordan de opplever psykiatriske medisiner som de naermest blir matet med skje med. Jeg mener og har hatt ment i aresvis at NHD er for bastant i sine medisinske rad noen ganger. Jeg undrer meg ogsa veldig over den rollen han har fatt pa dol i senere tid. 0 Siter
Dorthe Skrevet 6. februar 2010 Skrevet 6. februar 2010 Jeg vet jeg er en av de som ikke tåler dem, men kjenner faktisk tre som ikke vil slutte på grunn av abstinenser. De har prøvd, men får sånnt ubehag at de velger å stå på lavdose. Jeg kjørte det imellom, men det var hardt- hvis jeg ikke hadde fått panikkangst anfall på dem, hadde jeg valg å gå på lavdose resten av livet jeg og. Var forresten og frigid da jeg gikk på dem, ser det ble diskutert her. Men var herlig likeglad med det meste, også samliv så det gjorde meg ikke noe). Likegyldigheten og følelse av å være sterkere var en positiv virkning for en med gad. Det var anfallene som gjorde at jeg måtte slutte. Og det har jeg ikke hatt hverken før eller siden, så det var cipralex som fremkallte dem.(forgiftningsanfall???) for at jeg ikke tålte dem. Jeg og kjenner flere. Men antagelig er det flere som har nytte av dem enn oss som får masse bivirkninger. Heldigvis er det ingen som tvinger oss til å spise dem når vi ikke tåler dem. Jeg har ei venninne som funker strålende på antidepressiva og har gjort det i 20 år. 0 Siter
Gjest hypnotika Skrevet 9. februar 2010 Skrevet 9. februar 2010 Jo det er kjempebra, men mennesker med psykiske lidelser har -forhapentligvis - en egen vilje og meninger. De ma ha lov til a fortelle hvordan de opplever psykiatriske medisiner som de naermest blir matet med skje med. Jeg mener og har hatt ment i aresvis at NHD er for bastant i sine medisinske rad noen ganger. Jeg undrer meg ogsa veldig over den rollen han har fatt pa dol i senere tid. Hvilken rolle er det du snakker om? Jeg har visst fulgt for dårlig med i det siste :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.