Gjest for mye av det gode? Skrevet 4. februar 2010 Skrevet 4. februar 2010 Jeg har for øynene opp for hvor morsomt det er, nå har jeg lyst til å gå på spinning 3 ganger pr. uke, ca en time hver gang. Kan det være dumt å være så ivrig? Utenom spinning trener jeg styrke også, 3 x pr. uke. To ganger med apparater og en gang flow. 0 Siter
frosken Skrevet 4. februar 2010 Skrevet 4. februar 2010 Det går greit å trene spinning 3 ganger i uka, men du bør variere intensiteten. Hvis du trener med høy intensitet hele tiden, sies det at du bryter ned i steden for å bygge opp formen. 0 Siter
Gjest for mye av det gode? Skrevet 4. februar 2010 Skrevet 4. februar 2010 Det går greit å trene spinning 3 ganger i uka, men du bør variere intensiteten. Hvis du trener med høy intensitet hele tiden, sies det at du bryter ned i steden for å bygge opp formen. Ingen fare - vi bruker Activio pulstrening. ) http://www.norskfitness.no/no/Produkter/Professional/Activio/ 0 Siter
Speak Skrevet 4. februar 2010 Skrevet 4. februar 2010 3 timer spinning i uka er helt OK:-) Men du bør ikke kjøre alle tre timene med full intensitet. Generelt sier trenerene hos oss at to max-puls-timer i uka er helt ok. 0 Siter
Gjest spinninginstruktør og personlig trener :-) Skrevet 4. februar 2010 Skrevet 4. februar 2010 Kjør på! Om du trener høyintensitet så tren spinning annenhver dag,da får du restituert deg tilstrekkelig mellom øktene. Ser noen snakker om nedbryting av muskulaturen,men det gjelder overtrening,og trene 3 dager i uken med spinning er ikke overtrening;-). Variasjon er viktig både for framgang og motivasjon. 0 Siter
Gjest instruktør Skrevet 4. februar 2010 Skrevet 4. februar 2010 Bare stå på! Spinning x 3 kombinert med styrke x 3 pr uke er bare bra. God trening! Trening er gøy når man finner sin form ) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.