Gå til innhold

Hundeeiere: Kaller dere dere selv for mamma?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest hvis man har hjemmeboende barn

Jeg synes det er ok i barnefamilier, der barna roper på mamma og man omtaler seg selv som mamma overfor barna.

Vi hadde hunder når jeg var liten, pappa jobbet offshore og var lite hjemme i perioder, så hunden hørte sjelden noen omtale mamma som Bjørg. Hvis vi sa til hunden - "gå til mamma", gikk den til henne, selv om hun var i en annen etasje / et annet sted.. Jeg tror ikke den ville gjort det hvis vi sa "gå til Bjørg". Mamma sa nok mest "kom hit" eller "kom til meg", men det kan godt tenkes at hun sa "mamma" om seg selv til hunden innimellom.

Den siste hunden ble med meg da jeg flyttet hjemmefra, jeg omtalte meg ikke som mamma for den, bare navnet mitt eller "meg".

Vi har ikke hatt hund etter vi fikk barn, så jeg vet ikke om jeg ville kalt meg selv "mamma" til hunden, men det kan nok tenkes så lenge det er navnet som brukes mest på meg hjemme.

Annonse

Nei. Jeg bruker navnet mitt. Men jeg kaller pelsdyret for gutten min når han har vært veldig flink. Søsteren min liker å be hunden om å komme til tante/kose tante osv, og det må hun gjerne gjøre hvis hun vil. "Mamma" er for hunden min hans biologiske mor. "Besøke mamma" er en setning som han skjønner. Da går halen som en propell.

Jeg er mor og min mann er far hjemme - med mindre vi snakker til hverandre... Det er vel helt naturlig?

Om jeg hadde hatt dyr uten barn i huset hadde det sannsynligvis vært anderledes. Aner ikke. Har hatt barn så lenge at jeg nesten ikke husker at man kan være en person og ikke en mor ;-)

Men, jeg roper ikke: "Kom til mor", jeg roper jo bare "Kom". Men hvis noen andre vil at hunden skal gå til meg, roper de Gå til mor.

Ja...eller nei..

Altså hvis jeg står på trappa for å rope han til døra roper jeg jo ikke "kom til mamma". Som regel trenger jeg ikke si noe, men gjør jeg det, er det kort og greit "kom"

Ved innkalling ellers er det "Oliver kom" eller en kort plystrelyd.

Men i lek, som finn den og den, er det mamma og pappa som gjelder, men ikke søster når det gjelder datteren, da går det på navn.

Og i kosestunder er det "gutten til mamman sin" Hva er det for noe liksom? Gutten til mamman sin? Men han blir lykkelig da, så det får gå.

Ellers så er det strengt forbudt å sleike, enten det er hender eller ansikt. Det er etter mitt syn ekkelt. Jeg vet nemlig at han ikke bruker klut når han vasker seg:-)

candyqueen_83

Ja...eller nei..

Altså hvis jeg står på trappa for å rope han til døra roper jeg jo ikke "kom til mamma". Som regel trenger jeg ikke si noe, men gjør jeg det, er det kort og greit "kom"

Men i lek, som finn den og den, er det mamma og pappa som gjelder, men ikke søster når det gjelder datteren, da går det på navn.

Og i kosestunder er det "gutten til mamman sin" Hva er det for noe liksom? Gutten til mamman sin? Men han blir lykkelig da, så det får gå.

Ellers så er det strengt forbudt å sleike, enten det er hender eller ansikt. Det er etter mitt syn ekkelt. Jeg vet nemlig at han ikke bruker klut når han vasker seg:-)

Haha, her er det også gutten til mammaen og pappaen sin :o) Og han blir jo overivrig. Hehe

Annonse

Ja...eller nei..

men så gi hunden en klut, da! ;-)

Gjest i barnefamilier

Sier aldri mamma eller pappa. Om det er meg eller min mann som kaller på bikkja , så sier vi bare :kom hit.

Bikkja kommer til den stemmen tilhører.

Jo, men mange ganger skal man jo be hunden om å gå til et familiemedlem. "Gå og finn Lillebror", "Løp til Kari", gå og legg deg ved Oles stol" osv. og er man i en familie der du stort sett omtales som Mamma, så vil jo hunden løpe til Mamma og ikke til Kari.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...