Gå til innhold

Sykemelding?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har i noen år vært plaget med øresus. Varierende hvor mye dette har plaget meg, synes jeg ved hjelp av "innstilling",fysisk aktivitet og regulert livsførsel har klart å forholde meg rimelig greit til det.Nytt i den senere tid har vært at jeg har våknet om natten av dette, og kommet inn i en ond sirkel med dårlig søvn-mere bråk inne i hodet osv. Dette har gått ut over arbeidsevnen, og jeg har nå vært 50% sykemeldt i to uker. Det har jeg aldri vært før, og det oppleves som om jeg har gått over en terskel med det.Jeg opplever noe fremgang, men er fortsatt sliten og strever noe med søvn.Skal til legen nå, og er veldig i tvil om hva jeg skal innstille på selv.Et par uker til, eller tilbake i full jobb nå? Har jo ikke lyst til å ha redusert arb.tid så lenge, men samtidig er jeg redd for å gå tilbake til den utmattende runddansen før sykemelding.Kunne du NHD ha delt noen tanker rundt dette? Har du forresten hatt øresusrammede i behandling eller foregår kanskje ikke det i psykiatrien?

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg har betydelig erfaring med tinnitus. Du bør så langt det er mulig unngå sykemelding. Men må en pga søvnvansker, så må en vel en kort tid.

Skrevet

Jeg kan anbefale psykomotorisk fysioterapi. Begynte for en tid tilbake av andre årsaker, men fikk spørsmålet av fysioterapeuten og svarte bekreftende på det.

Det viste seg at dette kom av pga div spenninger, fikk behandling og har ikke merket det siden.

Vet at det kreves mye for å få henvisning, det er antakelig ventetid (men fysioterapeuter prioriterer bl.a mennesker som er i et arbeidsforhold) og det koster litt, men jeg anbefaler det :-)

Lykke til!

Skrevet

Jeg har betydelig erfaring med tinnitus. Du bør så langt det er mulig unngå sykemelding. Men må en pga søvnvansker, så må en vel en kort tid.

Hei igjen NHD, trådstarter her. Du sier du har betydelig erfaring mef tinnitus. Har du noen råd knyttet til mestring er jeg takknemlig for det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...