Gå til innhold

Fuktighetskrem eller noe annet lurt?

Anbefalte innlegg

Nå trenger vi litt hjelp. Min far har fått kreft og er inne og får cellegift og antistoffer en gang i mnd. Han tåler ikke antistoffene og resultatet er at huden tørker helt ut. Han ser nærmest ut som han har brannsår eller er solbrent. Skikkeilg elefanthud. Vi smører og smører, men ingenting hjelper..

Har du noen forslag? Vi har prøvd masse, både sinksalve, og masse forskjellige fuktighetskremer.

Om vi skal bruke oljer, hva skal vi bruke og hvor kan vi kjøpe det?

Huff, jeg syns det er fælt og han klør sånn også.. I tillegg ryser han, sikkert fordi huden er som den er..

Takknemlig for innspill!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/342451-fuktighetskrem-eller-noe-annet-lurt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjøp Natusan babyolje uten parfyme, og smør inn hele kroppen med det mens huden er fuktig etter dusjen. Tørk/klapp av det overflødige. Dusj hver dag om så, og smør kroppen etterpå. Vaseline intensive care, den hvite med blått på, er kjempefin til hendene. Ellers bruker folk rundt omkring Apobase på kroppen ser jeg, men ingen bruker olje.

Jeg har skikkelig kløhud selv, tørker skikkelig ut dersom jeg ikke smører meg med olje etter dusj. Krem hjelper ikke på samme måte, men er fint å supplere med dersom man ikke orker å dusje en dag... samtidig blir man mye fortere tørr med bare krem. Olje på fuktig hud hjelper huden å beholde ti ganger mer på fuktigheten.

Hva betyr "ryser", forresten?

Det finnes kløestillende tabletter, forskjellige liniment (væsker), kremer og salver til utslett, evt. allergitabletter. Siden han får annen behandling, må han snakke med legen sin om slike alternativ før han prøver noe av det. Mye er på resept, og allergitabletter kan han få på blåresept - og rimeligere - dersom legen skriver ut det som et alternativ.

Annonse

Hva betyr "ryser", forresten?

Det finnes kløestillende tabletter, forskjellige liniment (væsker), kremer og salver til utslett, evt. allergitabletter. Siden han får annen behandling, må han snakke med legen sin om slike alternativ før han prøver noe av det. Mye er på resept, og allergitabletter kan han få på blåresept - og rimeligere - dersom legen skriver ut det som et alternativ.

Hei :o) Det skulle være fryser. F'en datt ut.

Han har pratet med sykehuset om det, og fått noen kremer, men ikke noe som hjelper. Dessverre.

Men takk for tips :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...