Gjest lei av andre skal bestemme over meg Skrevet 4. februar 2010 Skrevet 4. februar 2010 Hva er problemet, liksom? All den skrikingen om fedme og røyking, osv. Er ikke livskvalitet bedre enn livkvantitet? For meg er det ikke om å gjøre å være her på jorden lengst mulig, men å ha det godt mens jeg er her. Så jeg røyker og spiser det jeg vil. Skulle da bare mangle! 0 Siter
Gjest hopp og sprett Skrevet 4. februar 2010 Skrevet 4. februar 2010 Ditt eget valg. I don't care. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 4. februar 2010 Skrevet 4. februar 2010 Jeg ville garantert hatt dårlig livskvalitet dersom jeg røykte mye og var overvektig, men folk er sikkert forskjellige 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 4. februar 2010 Skrevet 4. februar 2010 Kjipt om de 20 siste årene går kun til sykdom og smerter da... :0/ 0 Siter
Glimtipper Skrevet 4. februar 2010 Skrevet 4. februar 2010 Jeg har det godt når jeg spiser sunt og kroppen min har det bra. 0 Siter
morsan Skrevet 4. februar 2010 Skrevet 4. februar 2010 Hvem er det som bestemmer over deg, da? Bortsett fra generelle regler som begrenser stedene man kan røyke og drikke på, og tidspunktene man kan kjøpe alkohol på, så er det jo ingen andre enn deg selv som kan bestemme om du skal røyke eller ikke? 0 Siter
morsan Skrevet 4. februar 2010 Skrevet 4. februar 2010 Jeg ville garantert hatt dårlig livskvalitet dersom jeg røykte mye og var overvektig, men folk er sikkert forskjellige ''Jeg ville garantert hatt dårlig livskvalitet dersom jeg røykte mye og var overvektig,'' Hva mener du med "overvektig" da? Etter BMI-systemet defineres enhver med bmi over 25 som overvektig. 0 Siter
filiokus81 Skrevet 4. februar 2010 Skrevet 4. februar 2010 Kjør på. Livskvalitet må jo defineres av den enkelte. Problemet er eventuelt at det du forbinder med livskvalitet nå vil kunne gi deg noen riktig kjipe siste år. Det er ris bak alle speil ) 0 Siter
jubalong70 Skrevet 5. februar 2010 Skrevet 5. februar 2010 Livskvalitet defineres av den det gjelder. For noen handler det om å være frisk lengst mulig, og føle at kroppen fungerer. For andre handler det om å nyte det livet har å tilby i dag. Man vet aldri hva som skjer i morgen. 0 Siter
tusseline Skrevet 5. februar 2010 Skrevet 5. februar 2010 Du har helt rett, dette bestemmer du selv 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 5. februar 2010 Skrevet 5. februar 2010 Og den dagen du trenger legehjelp, skriker du opp over hvor dårlig det norske helsevesen er! 0 Siter
Bookworm Skrevet 5. februar 2010 Skrevet 5. februar 2010 Du har da all mulig rett til å bestemme dette selv, men jeg skjønner likevel at man ønsker at flest mulig skal være sunnest mulig, med tanke på omkostninger samfunnet har i forhold til livsstilssykdommer som en usunn livsstil fører med seg. Men som sagt; det er til syvende og sist du selv som bestemmer. At du lar deg provosere over "sunnhetshysteriet" er dessverre bare din egen feil, ingen andres... 0 Siter
Gjest firepile Skrevet 5. februar 2010 Skrevet 5. februar 2010 ''Hva er problemet, liksom?'' Det hadde utelukkende vært ditt eget problem hvis vi hadde hatt et privat helsevesen. Men da vi har et offentlig helsevesen finansiert av fellesskapet, og usunn livsstill normalt fører til flere helseplager, får du finne deg i at man forsøker å holde kostnadene nede. ''Så jeg røyker og spiser det jeg vil. Skulle da bare mangle!'' Ingen som nekter deg det. 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 5. februar 2010 Skrevet 5. februar 2010 ''Jeg ville garantert hatt dårlig livskvalitet dersom jeg røykte mye og var overvektig,'' Hva mener du med "overvektig" da? Etter BMI-systemet defineres enhver med bmi over 25 som overvektig. Men BMI er jo bare en pekepinn. Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor man skal bruke sånt for å sjekke om man er overvektig eller ikke. Det ser man vel ganske fort i speilet? 0 Siter
illuminatum Skrevet 5. februar 2010 Skrevet 5. februar 2010 Så det å puste og pese i oppoverbakker er mer livskvalitet enn ikke? Tenker du hadde det fælt som 12 åring. Det eneste positive med røyking er at myggen holder seg litt unna. 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 5. februar 2010 Skrevet 5. februar 2010 Selvfølgelig kan du gjøre som du vil. Men med den holdningen der, så håper jeg du ikke har barn. 0 Siter
nick Skrevet 5. februar 2010 Skrevet 5. februar 2010 You GO girl! Å være feit røyker har alltid vært pop! 0 Siter
Glimtipper Skrevet 5. februar 2010 Skrevet 5. februar 2010 You GO girl! Å være feit røyker har alltid vært pop! Og alle vet jo at feite, røykende mennesker i dårlig form med et elendig kosthold er de lykkeligste. 0 Siter
Gjest pepan Skrevet 5. februar 2010 Skrevet 5. februar 2010 Og alle vet jo at feite, røykende mennesker i dårlig form med et elendig kosthold er de lykkeligste. Du har skjønt det. 0 Siter
nick Skrevet 5. februar 2010 Skrevet 5. februar 2010 Og alle vet jo at feite, røykende mennesker i dårlig form med et elendig kosthold er de lykkeligste. Selvfølgelig! De er så avslappa! Åh, så avslappa! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.