Agata1365381002 Skrevet 5. februar 2010 Skrevet 5. februar 2010 Hei! Når det blir kaldt og tørt i været hender det at jeg får eksem oppå overarmene og i armkroken. Det begynner som tørr hud og utvikler seg til eksem. Nå er det blitt mye og jeg føler ikke at hydrokortison fungerer så godt lengre. Legetime er bare å glemme (lang ventetid), så jeg tyr til dere med spørsmål: Hvilken reseptfri krem eller salve fungerer best mot tørr og flassende eksemhud på armene? Kom med tips! 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 5. februar 2010 Skrevet 5. februar 2010 Apobase fungerer fint på eksemen til barnebarnet. Men eksemet h*n har er så ille at det danner seg åpne sår ved armkroken og rundt håndleddene. 0 Siter
Gjest MayLynn Skrevet 5. februar 2010 Skrevet 5. februar 2010 Har ei datter med atopisk eksem, vi bruker Aderma fuktighets krem. Syns det er den aller beste. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 5. februar 2010 Skrevet 5. februar 2010 Agrosan fra helsekost. Hvis det kun er eksem passer den grønne, har du sår i tillegg kan du bruke den gule. 0 Siter
Gjest - Ingoen - Skrevet 5. februar 2010 Skrevet 5. februar 2010 Apobase fungerer fint på eksemen til barnebarnet. Men eksemet h*n har er så ille at det danner seg åpne sår ved armkroken og rundt håndleddene. Jeg prøvde Unguentum (?) salve, fikk anbefalt av legen. Dette fungerte ikke. Så fikk jeg tips om Ceridal ( sånn kuldekrem-lignende salve). Den er veldig feit, uten parfyme osv, selvsagt. Denne er helt super på guttungens tørre eksemhus i albu, kne om ansiktet. Han har ikke åpne sår, jeg klarer å holde eksemet i sjakk med Ceridal. En gang prøvde jeg å smøre meg selv på tørre legger med denne for å få mykere hud. Da endte jeg opp med å gå rundt klissete i 2-3 døgn, fettet trakk ikke inn i huden ;-) . Men guttungens hud har tydeligvis behov for mye fett for å holde seg smidig. 0 Siter
tiliti Skrevet 5. februar 2010 Skrevet 5. februar 2010 Aderma exomega, fra apoteket. Fjernet hele eksemet til både vesla og søskenbarnet hennes. 0 Siter
Gjest Ditte Nitter Skrevet 5. februar 2010 Skrevet 5. februar 2010 Aderma exomega, fra apoteket. Fjernet hele eksemet til både vesla og søskenbarnet hennes. Enig i Aderma exomega, også er Decubal god. Den er litt billigere, men lukter litt søtt syns jeg. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 5. februar 2010 Skrevet 5. februar 2010 Har du prøvd HTH eller A-creme. 8-hour creme fra Elisabeth Arden? Den gode gamle Spenol? 0 Siter
miia Skrevet 5. februar 2010 Skrevet 5. februar 2010 Jeg blir også sånn som deg - spesielt nå på vinteren, og det eneste som fungerer på meg er Hemp hand protector fra BodyShop... Denne finnes også som bodybutter og ansiktskrem (Noe jeg skal avgårde å kjøpe i morgen, da det har gått hardt utover håndkremen min om dagen!) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.