ilaria Skrevet 5. februar 2010 Skrevet 5. februar 2010 Fant ikke linser på butikken, kan jeg bruke kikerter istedet? Snakker om denne indiske retten med koriander, ingefær osv. 0 Siter
citoyen Skrevet 5. februar 2010 Skrevet 5. februar 2010 Ja, det kan du. Konsistensen blir nok litt mindre kremet, men smaken blir god. 0 Siter
ilaria Skrevet 5. februar 2010 Forfatter Skrevet 5. februar 2010 Hvordan lager du det? Er det godt? Det er veldig godt:) Jeg er ingen ekspert, men... Jeg lar hakkede tomater (fra boks), stekt løk, kokosmelk, revet fersk ingefær, spiskummin, gurkemeie, koriander og litt limesaft koke, lenge sammen. Du kan også kjøpe garam masala (krydder) på boks. Litt chilipulver gjør seg også. Deretter røde eller brune linser helst, men kikerter funket også bra. Finnes mange ulike oppskrifter, men denne er enklest synes jeg:-) 0 Siter
Elis31 Skrevet 6. februar 2010 Skrevet 6. februar 2010 Det er veldig godt:) Jeg er ingen ekspert, men... Jeg lar hakkede tomater (fra boks), stekt løk, kokosmelk, revet fersk ingefær, spiskummin, gurkemeie, koriander og litt limesaft koke, lenge sammen. Du kan også kjøpe garam masala (krydder) på boks. Litt chilipulver gjør seg også. Deretter røde eller brune linser helst, men kikerter funket også bra. Finnes mange ulike oppskrifter, men denne er enklest synes jeg:-) Kan du linke til et bilde på internett? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.