Gjest psykiatri er usikkert Skrevet 6. februar 2010 Skrevet 6. februar 2010 Hvis dere får inn pasienter som dere ser ikke kan hjelpes,ikke blir bedre,hvordan legger dere det da frem? Og er det lov å si at noen ikke blir bedre,er det ikke håp for alle? Kan man virkelig forutsi fremtiden til folk før de er fylt 18 år,når man ikke har sikre diagnoser engang? Har ikke alle rett på hjelp? 0 Siter
Gjest J31! Skrevet 8. februar 2010 Skrevet 8. februar 2010 Tviler på at man kan forutse framtiden til en pasient som er under 18 og i tillegg ikke engang har sikker diagnose. Er det noe du opplever evt føler selv? I såfall bør du ta det opp med din behandler. Tror ikke alle kan hjelpes, desverre. Men et ærlig og direkte svar burde alle fått. Derimot mener jeg å ha skjønt at alle har rett til behandling, men ikke alle er rettighets pasienter og vil få tilbud i den offentlige psykiatrien og må derfor ut på det private markedet. Synd du ikke fikk faglig svar på dine spørsmål, men jeg håper det ordner seg for deg. Ta det opp. :-). 0 Siter
Gjest psykiatri er usikkert Skrevet 8. februar 2010 Skrevet 8. februar 2010 Tviler på at man kan forutse framtiden til en pasient som er under 18 og i tillegg ikke engang har sikker diagnose. Er det noe du opplever evt føler selv? I såfall bør du ta det opp med din behandler. Tror ikke alle kan hjelpes, desverre. Men et ærlig og direkte svar burde alle fått. Derimot mener jeg å ha skjønt at alle har rett til behandling, men ikke alle er rettighets pasienter og vil få tilbud i den offentlige psykiatrien og må derfor ut på det private markedet. Synd du ikke fikk faglig svar på dine spørsmål, men jeg håper det ordner seg for deg. Ta det opp. :-). Er ikke noe jeg føler på selv,har fått vite det fra bup. Fagpersonen her vil nok ikke svare,de beskytter hverandre har jeg fått inntrykk av. Når det gjelder dem selv gjelder ikke lover og regler,bare når det er omvendt. Får høre om det er noen psrivatpraktiserende her. 0 Siter
Gjest J31! Skrevet 8. februar 2010 Skrevet 8. februar 2010 Er ikke noe jeg føler på selv,har fått vite det fra bup. Fagpersonen her vil nok ikke svare,de beskytter hverandre har jeg fått inntrykk av. Når det gjelder dem selv gjelder ikke lover og regler,bare når det er omvendt. Får høre om det er noen psrivatpraktiserende her. Uff det hørtes ikke bra ut. Skulle virkelig ønske du fikk svar og evt råd fra nhd eller andre som vet mer enn meg.. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 8. februar 2010 Skrevet 8. februar 2010 Hvis dere får inn pasienter som dere ser ikke kan hjelpes,ikke blir bedre,hvordan legger dere det da frem? S: Alle kan hjelpes om de vil ha hjelp. Noen ganger får en den beste hjelpen utenfor psykiatrien. Og er det lov å si at noen ikke blir bedre,er det ikke håp for alle? S: Det er lov å være realistisk, og en skal si det en mener er mest korrekt. Kan man virkelig forutsi fremtiden til folk før de er fylt 18 år,når man ikke har sikre diagnoser engang? S: Nei, det kan man ikke. Har ikke alle rett på hjelp? S: Alle har rett på hjelp - om en mener at hjelp nytter. 0 Siter
Gjest psykiatri er usikkert Skrevet 8. februar 2010 Skrevet 8. februar 2010 Uff det hørtes ikke bra ut. Skulle virkelig ønske du fikk svar og evt råd fra nhd eller andre som vet mer enn meg.. Dessverre er det ofte mange spørsmål som ikke har svar,begynner å bli vant til det nå. 0 Siter
Gjest psykiatri er usikkert Skrevet 8. februar 2010 Skrevet 8. februar 2010 Hvis dere får inn pasienter som dere ser ikke kan hjelpes,ikke blir bedre,hvordan legger dere det da frem? S: Alle kan hjelpes om de vil ha hjelp. Noen ganger får en den beste hjelpen utenfor psykiatrien. Og er det lov å si at noen ikke blir bedre,er det ikke håp for alle? S: Det er lov å være realistisk, og en skal si det en mener er mest korrekt. Kan man virkelig forutsi fremtiden til folk før de er fylt 18 år,når man ikke har sikre diagnoser engang? S: Nei, det kan man ikke. Har ikke alle rett på hjelp? S: Alle har rett på hjelp - om en mener at hjelp nytter. ''S: Alle kan hjelpes om de vil ha hjelp. Noen ganger får en den beste hjelpen utenfor psykiatrien.'' Av hvem da? Mener du det er rett å legge alt på foreldrene? En psykiater sa til meg her om dagen "En mor har tolmodigheten som kreves,det har man ikke i psykiatrien" Men takk for svaret. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 8. februar 2010 Skrevet 8. februar 2010 ''S: Alle kan hjelpes om de vil ha hjelp. Noen ganger får en den beste hjelpen utenfor psykiatrien.'' Av hvem da? Mener du det er rett å legge alt på foreldrene? En psykiater sa til meg her om dagen "En mor har tolmodigheten som kreves,det har man ikke i psykiatrien" Men takk for svaret. De fleste med psykiske problemer behandles av fastlege eller ansatte i den kommunale psykiatritjenesten. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.