Gå til innhold

Jeg klarte det!

Gjest overvektig/bmi 40+

Anbefalte innlegg

Gjest overvektig/bmi 40+
Skrevet

I dag har jeg tilbrakt 45 min på trimsykkelen. Jeg syklet fem minutter, pause et minutt, og det gikk. Nå har jeg tiden inne, etterhvert som jeg kommer i bedre form vil jeg klare å sykle mer sammenhengende, fortere og med høyere belastning. Det er i alle fall teorien. Jeg har syklet jevnlig før også. Frem til juletider syklet jeg 20 min 2-3 ganger i uka. (Jeg syklet raskere, men hadde pauser da også.) Jeg fikk en veldig god følelse av å klare å presse meg selv, både til å klare fem min sammenhengende på slutten, og å holde på 45 min. Og jeg ble skikkelig svett, og tok en deilig dusj etterpå.

Etter hvert kommer jeg nok til å prøve meg på intervalltrening også.

Ettersom jeg forsto er det viktig å sette av 45 min til trening, men det er ikke mye jeg klarer å holde på med så lenge, så jeg kommer nok til å kombinere sykling med f.eks styrketrening. (Jeg har et enkelt styrkeprogam.)

Ellers har jeg klart å holde meg til sunn mat og unngå godterier. Jeg trenger mindre mat for å bli mett, søtsuget er ikke så sterkt hvis jeg klarer å spise jevnlig og jeg er optimistisk og ved godt mot.

:- )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så flink du er!!

Sikkert en utrolig deilig følelse å kjenne at du begynner å ta kontrollen over kroppen din :)

Ønsker deg all mulig lykke videre og stå på - selv i perioder der det føles vanskeligere!

Skrevet

Kjempebra!!!! :o)))) Du er knallflink skal jeg si deg! Og det er utrolig gøy når man oppdager at man orker mer nå enn før. :o)

Sett sykkelen foran tv'n og sett på en film eller se noe morsomt på tv mens du sykler - da går det som en lek! Mamma Mia!-filmen er f.eks. 35 km lang. ;o) En super film å sykle til forresten, jeg sang og gaulet og "danset" på sykkelsetet mens jeg tråkket i vei så svetten silte - jeg måtte kaste skjorta og syklet i sykkelbukse og trenings-bh! :-D Sikkert litt av et syn! Bra det ikke er noen som har innsyn i leiligheten min. *Hehe*

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg er imponert!

Som jeg skrev, er det helt ok at du ikke driver på kontinuerlig i 45 min. Ta de pausene du trenger, men sett av og bruk tiden.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Moro å lese dette.! Du har vært kjempe-flink!

Skrevet

Kjempebra!!!! :o)))) Du er knallflink skal jeg si deg! Og det er utrolig gøy når man oppdager at man orker mer nå enn før. :o)

Sett sykkelen foran tv'n og sett på en film eller se noe morsomt på tv mens du sykler - da går det som en lek! Mamma Mia!-filmen er f.eks. 35 km lang. ;o) En super film å sykle til forresten, jeg sang og gaulet og "danset" på sykkelsetet mens jeg tråkket i vei så svetten silte - jeg måtte kaste skjorta og syklet i sykkelbukse og trenings-bh! :-D Sikkert litt av et syn! Bra det ikke er noen som har innsyn i leiligheten min. *Hehe*

Jeg blir så inspirert når jeg leser det du skriver!

(Jobber også med vektreduksjon).

Skrevet

Jeg blir så inspirert når jeg leser det du skriver!

(Jobber også med vektreduksjon).

Så moro! Jeg har akkurat vært fremme med målebåndet og kunne meget fornøyd konstantere det jeg alt har kjent på klærne - jeg har gått inn flere cm både her og der selv om det ikke synes på vekta. :o))))

Skal sykle en ordentlig økt i dag også, men frokosten må få synke ned først.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...