Gå til innhold

"Myk" livmohals...?


Melkerullen

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg fikk meg et aldri så lite sjokk hos legen i går.

Var på kontroll på grunn av mye kynnere + smerter i lysken / bekkenet.

Han ville sjekke åpning. Jeg er 26 uker på vei. Når han holdt på så jeg han ble rar i ansiktet og ville hente en til lege for vurdering. Da hun også hadde sjekket meg mente de begge to at livmorhalsen "lå for langt nede"..den var myk i tilegg.

Han mente dette kunne være tidlige tegn på en for tidlig fødsel.

Jeg ble sendt rett på føden - der de tok innvendig UL. Den viste normal mengde forstervann + et foster som var i god aktivitet *herlig*.

Livmorhalsen var 41 mm..så det var bra mente overlegen. Det var visst veldig vanskelig å kjenne dette når man brukte fingerene mente han. Alt over 30 mm var bra..så da var jo jeg helt ok.

Etter en god sjekk ble jeg sendt hjem.

Lykkelig over at dette var falsk alarm..men med mange tanker tross alt.

Jeg har enda kynnere hele tiden..selv når jeg er i ro..og det er vondt nederst i magen.

Skal det virkelig være slik?

Det er ekstra ille etter jobben..jobber 100 %.

Overlegen på sykehuset sjekket aldri de de to andre legene kalte "myk livmorhals" tror jeg det var. Kan det være mykt fordi jeg har kynnere?

Den ene legen sa" den ligger veldig langt nede". Trodde hun mente babyen - men hun mente livmorhalsen sa hun.

Overlegen på sykehus sa babyen var 6% over gjennomsnitt...er det stort :-)?

Vet dette var falsk alarm..men det skremte meg skikkelig. Merker nå at enhver liten bevegelse gjør at jeg kjenner ekstra etter.

Kan jeg leve som normalt?

Melkerullen 26+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Jag tycker att det hördes bra ut att livmoderhalsen var normallång. Om den skulle vara något mjuk, så har det inte så stor betydelse så länge som den fortfarande är lång och inte har börjat att öppna sig. Detta visar att dina kynnere inte har påverkat din livmoderhals och att de då är normala. Det är ju alltid svårt att avgjöra hur mycket kynnere som är normalt. Jag tycker att du skall ta det lite med ro, när du upplever att du får mycket kynnere. Skulle de bli varaktiga och regelbundna och ej försvinna efter vila, så skall du kontakta din doktor igen. Det kan också bli aktuellt med en delvis sjukskrivning om plågorna blir stora.6 % över gejenomsnittet är helt normalt. Lycka till vidare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...