Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Min samboer, som er en mann på 54 år har høyt blodtrykk. P.g.a. dette tar han Zestoretic og albyl-E.

Noe skjedde under en fly-tur til syden tidlig i sommer; han ble uvel og helsepersjonell som var ombord i flyet mente at han hadde hatt et blodtrykksfall.

Ved legebesøk neste dag ble han innlagt på sykehus, da de fryktet at han hadde hatt et lite infarkt. Hva undersøkelsen på sykehuset avslørte er nokså uvisst. Blodtrykket hans var veldig høyt, og de endret medisinering. Samtidig ble det oppdaget at hjertet hans var stort, noe de trodde kom av høyt blodtrykk i flere år.

I allefall kom vi oss tilbake til Norge, og oppsøkte fastlege og indremedisiner.

De var fornøyde med behandligen han hadde fått, og ba han fortsette med medisinene. Han hadde veldig mye bivirkninger av disse, og tilslutt måtte vi ta kontakt med legevakta p.g.a. at han var i en så dårlig form. Der målte de pulsen hans til 37, og seponerte da beta-blokkerne. Vi tok kontakt med en ny indremedisiner som ordinerte den medisinen som han nå står på, og dette har fungert bra.

Mandags kveld ble han brått dårlig; kvalm og svært svimmel. Lege ble kontaktet, og han ble lagt inn til observasjon over natten.

De mistenkte to ting; et lite drypp eller et virus på balansenerven. Mange blodprøver ble tatt, men med ingen funn. Han ble utskrevet tirsad ettermiddag.

Siden da har han hatt tre/fire svimmelhets anfall, og nå har vi funnet ut at disse oppstår når han har sett på TV eller har jobbet foran PC'n.

Høres dette ut som virus på balansenerven, og er det da trygt for han å kjøre bil?

Litt av årsaken til dette innlegget er at jeg selv snart holder på å gå på veggen. Tør ikke la han være ute av synet mitt, av frykt at noe nytt skal skje.

Blir svært takknemmelig for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/34260-vanskelig-historie/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed

Det er dessverre ikke mulig for meg å avgjøre om virus på balansenerven er en medvirkende årsak til hans plager, men ut i fra beskrivelsen synes jeg det kanskje ikke det er den meste nærliggende forklaringen.

Slik du beskriver situasjonen foreslår jeg at dere tar en prat med legen(e) hans - enten allmennlegen eller sykehuslegen - slik at dere får informasjon om hva man tenker er årsaken til symptomene og hvordan dere bør forholde dere i tiden framover samt hvem dere kontakter ved eventuelle ny anfall/episoder.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/34260-vanskelig-historie/#findComment-132564
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...